חברת נמל אילת משקמת את כביש הכניסה הצפונית לנמל

החלק הראשון בפרויקט שכלל שדרוג ציר תנועה המרכזי מהנמל למדרגות האחסנה הושלם לאחרונה. היקף ההשקעה בפרויקט כ-2.5 מיליון שקל


00:00 ,10.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

החלק הראשון בפרויקט שכלל שדרוג ציר תנועה המרכזי מהנמל למדרגות האחסנה הושלם לאחרונה. היקף ההשקעה בפרויקט כ-2.5 מיליון שקל
 
בימים אלו הסתיים החלק השני של פרויקט שיקום הכניסה הצפוני ומדרגות הנמל, (שטחי אחסון המכוניות שבנמל) שיקום כביש הכניסה הצפונית לשטח נמל אילת אשר החל לפני כחודש וחצי, שדרג את הכניסה הראשית לנמל מכביש 90 וזאת לאחר שנים רבות. עלות הפרויקט כולו מסתכמת בכ-2.5 מיליון שקל. הפרויקט מומן על ידי חברת נמל אילת ובפיקוח מלא של החברה.
 
כאמור החלק הראשון של הפרויקט היה שדרוג ציר תנועה המרכזי מהנמל למדרגות האחסנה המשמשות לצורך אחסנת כלי הרכב המיובאים לארץ וכן את המוביליות (משאיות רכבים) המובילות את כלי הרכב. הכביש משמש את המשאיות המגיעות ממפעלי ים המלח וכי"ל עם פוספט ואשלג ליצוא דרך מתקן התפזורת. מאחר ולא נעשה בכביש זה טיפול מקיף מזה שנים רבות וכתוצאה מהגשמים, הסחף ושימוש רב על ידי כלי רכב כבדים היווה הכביש סכנה בטיחותית.
 
מכיוון שהפרויקט בוצע במקביל להמשך העבודה התפעולית של הנמל, ניתנה עדיפות לפריקת מכוניות היבוא, דבר שהצריך שיתוף פעולה מצד מחלקת תפעול, קצין בטיחות בתעבורה הפועל בנמל  וכן מצד ממונה הבטיחות של חברת הנמל.
 
לדברי משה מיץ מנכ"ל חברת נמל אילת: "מדובר בפרויקט ייחודי, שכן כיום, ניתן לומר כי תשתיות התחבורה של חברת הנמל מעניקות לאלפי המשאיות, המלגזות ומאות אלפי לכלי הרכב המיובאים מן המזרח באמצעות חברת נמל, אפשרות לנוע על כבישים חדישים שמצמצמים את הפגיעה והבלאי ובכך תורמים לשביעות רצון המשתמשים בחברת נמל אילת כנמל הבית שלהם".