חברת נמל אילת השתתפה בתרגיל זיהום ימי במפרץ אילת

התרחיש המרכזי שנבחן היה התנגשות של 2 אוניות בלב המפרץ ודליפת מזוט ושמן. בין הגופים שהשתתפו בתרגיל: קצא"א, רשות הטבע והגנים, חיל הים ורשות הספנות והנמלים


00:00 ,19.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

התרחיש המרכזי שנבחן היה התנגשות של 2 אוניות בלב המפרץ ודליפת מזוט ושמן. בין הגופים שהשתתפו בתרגיל:   קצא"א, רשות הטבע והגנים, חיל הים ורשות הספנות והנמלים
 
חברת נמל אילת השתתפה השבוע בתרגיל זיהום ימי במפרץ אילת. התרגיל  נוהל על ידי המשרד להגנת הסביבה, כאשר התרחיש המרכזי שנבחן היה התנגשות של 2 אוניות בלב המפרץ ודליפת מזוט ושמן. את הפיקוד על התרגיל, שנמשך יומיים, תפס מנהל האירוע הלאומי, וכן השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא, שנכח בתרגיל. בין יתר הגופים שהשתתפו בתרגיל היו  קצא"א, רשות הטבע והגנים, חיל הים ורשות הספנות והנמלים. חלק ממטרת התרחישים השונים שנבנו היה לבחון את שיתוף הפעולה בין הגופים לצמצום הזיהום ומניעת הפגיעה במפרץ.
 
חברת נמל אילת מתרגלת מזה שנים תרחישים דומים כאשר המרכזי שבהם הינו שימוש בחוסם הימי החדיש הקיים בנמל ובגלאי הימי המוצב בדרך קבע בחלקו הדרומי של הנמל. מטרת החוסם והגלאי היא למנוע דליפת שמן או דלק מאחת האוניות העוגנות ברציף לאזור החופים הדרומיים של מפרץ אילת.
 
תפקידה המרכזי של חברת נמל אילת במסגרת התרגיל היה שאיבת הדלקים שאגורים באוניות שהתנגשו וכן גרירת החוסמים הימים ללב ים למניעת התפשטות כתם השמן והדלק במפרץ. מעבר לכך, סייעו גוררות הנמל לגרור את הדוברה שאליה נשאבו השמנים והדלקים לרציף הנמל וזאת על מנת לפרוק אותם למכלים ייחודיים.
 
משה מיץ, מנכ"ל חברת נמל אילת ציין כי: "סיירתי במוקדים השונים שבהם פעלו הגופים שהשתתפו בתרגיל וכן בחדר הפיקוד של התרגיל. חברת נמל אילת רואה בתרגיל זה נדבך חשוב בדרך לשילוב זרועות בעת אירוע כגון זה ותעמיד לרשות המשרד להגנה על הסביבה, כל סיוע אפשרי, מתוך מטרה להגן על  איכות ים סוף והחופים באזור מפרץ אילת. ומתוך ראייה כי יש להתמיד ולשמור על איכות הסביבה הימית."