חברת הספנות ההודית SCI הכפילה רווחיה ברבעון ה- 4 של 2002

מחברת טירן שיפינג, נציגתה בישראל של חברת הספנות ההודית SCI, נמסר כי פעולת ההפרטה של החברה ההודית Shipping Corp of India (SCI)הביאה לידי יותר מהכפלת הרווח שלה ברבעון הרביעי של 2002, למרות חששותיה של החברה מכך, שהצעדים שנקטה הממשלה בדרך למכירת החברה לידיים


00:00 ,12.02.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מחברת טירן שיפינג, נציגתה בישראל של חברת הספנות ההודית SCI, נמסר כי פעולת ההפרטה של החברה ההודית Shipping Corp of India (SCI)הביאה לידי יותר מהכפלת הרווח שלה ברבעון הרביעי של 2002, למרות חששותיה של החברה מכך, שהצעדים שנקטה הממשלה בדרך למכירת החברה לידיים פרטיות יכלו להגביל את הגידול.

בהודעה לעתונות, שנמסרה על ידי החברה ב- 07.02.2003, נאמר כי הרווח נטו ברבעון האחרון של שנת 2002 הגיע ל- 15.9 מליון דולר (762.2 מליון רופי הודי), שזה יותר מכפול מהתקופה המקבילה בשנת 2001 (379.7 מליון רופי הודי).

אך, על פי ההודעה, המכירות נטו לתקופה זו היו כ- 5.95 מיליארד רופי המהווים ירידה של 16% שהיו בתקופה המקבילה שנה קודם לכן, ושהסתכמו ב- 7.09 מיליארד רופי.

לטענת החברה, העובדה שהיתה בשנת נסיון בפיקוח ממשלתי בדרך להפרטה, כבלה אותה והגבילה את אפשרויותיה להתקדם קדימה עם תוכנית ההשקעות שלה. עם זאת, הממשלה ההודית נתנה החודש אור ירוק להמשך המכירה של 51% ממניותיה של SCI ובכך איפשרה לזרז את תהליך ההפרטה.

נכון לעכשיו, החברות Essar Shipping, Sterlite Group ו- Videocon Group הן שלושת החברות היחידות המתחרות על מניותיה של SCI, בעוד הבעלים ההודים של חברת Great Eastern Shipping מחכים עדיין לפרסום לוח הזמנים המפורט למכירת המניות.

עוד נמסר כי SCI פועלת במרץ ברכישת שתי מיכליות מסוג VLCC כדי להבטיח את קיום ההסכמים שיש לה עם בתי זיקוק בהודו, וזאת בעקבות הסרת הפיקוח הממשלתי מתעשיית הנפט.

SCI שולטת על צי של יותר מ-90 אניות, שהם סך של 40% מכלל טונג' הצי ההודי.

חברת SCI מיוצגת בישראל על ידי חברת טירן שיפינג בע"מ.