הרווח התפעולי של החברה נרשם בזכות כך שבשנת 2003 עלו דמי ההובלה הימית ב- 12 סנט בממוצע, נפח ההובלה עלה ב- 5% לעומת 2002, ובעובדה ש- P&O Nedlloyd הצליחה להפחית את הוצאותיה במהלך 2003 וחסכה 301 מליוני דולרים.
עוד נמסר כי ברבעון הרביעי של 2003 רשמה רווח תפעולי של 86 מליוני דולרים, לעומת הפסד תפעולי של 49 מליון דולר ברבעון הרביעי של 2002.
פיליפ גרין, נשיא חברת P&O Nedlloyd אמר כי במהלך שנת 2003 צוות העובדים של החברה הצליח להפוך הפסד תפעולי של 206 מליון דולר ב- 2002 לרווח תפעולי של 96 מליוני דולרים – היפוך חיובי של 302 מליון דולרים בביצועים הכלכליים של החברה. "זהו הישג מרשים ביותר, ועדיין נשאר עוד הרבה לשפר. אנו מחוייבים להמשיך ולשפר את הביצועים הכלכליים שלנו במהלך השנה".
להלן הנתונים במלואם :
|
Q4 2003 |
Q4 2002 |
Full Year 2003 |
Full Year 2002 |
Volumes shipped (teus) |
|
|
|
|
Europe |
415,262 |
414,448 |
1,616,182 |
1,554,153 |
Asia / Pacific |
274,409 |
249,741 |
969,504 |
925,854 |
Americas |
298,435 |
275,471 |
1,157,509 |
1,079,554 |
Total |
988,106 |
939,660 |
3,743,195 |
3,559,561 |
Average freight rate per teu |
1,347 |
1,162 |
1,287 |
1,145 |
Revenue |
1,331 |
1,092 |
4,818 |
4,075 |
Operating (loss)/profit before interest and tax (before restructuring costs) |
84 |
(49) |
96 |
(206) |
Restructuring costs |
(10) |
(5) |
(19) |
(28) |
Operating (loss)/profit before interest and tax (after restructuring costs) |
74 |
(54) |
77 |
(234) |
Net loss on sale of fixed assets |
(1) |
(12) |
(1) |
(12) |
Interest |
(11) |
(13) |
(45) |
(47) |
Minorities |
(2) |
0 |
(3) |
1 |
Profit / (loss) before tax after minorities |
60 |
(79) |
28 |
(292) |
Tax |
(4) |
(4) |
(13) |
(12) |
Retained profit |
56 |
(83) |
15 |
(304) |
עוד נמסר כי הגידול שנרשם בנפח ההובלה של P&O Nedlloyd, גידול של 5% בשנת 2003, נזקף בזכות הפעילות בקווי הסחר מזרח-מערב ובמיוחד בסחר אירופה- אסיה ובסחר בטרנספאסיפי. עוד צויין כי במהלך 2004 שמה לעצמה חברת P&O Nedlloyd למטרה להמשיך ולחסוך בהוצאות.