הרבעון הראשון של כל שנה הינו באופן מסורתי הרבעון החלש ביותר. ברבעון הנוכחי, הצליחה החברה לצמצם את ההפסד התפעולי עד לרמה של 58 מליון דולר, לעומת 68 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
תעריפי הדלק ברבעון זה היו גבוהים בכ- 33 מליון דולר לעומת הרבעון הראשון של 2002. רק לקראת סוף הרבעון נרשמה הוזלה בעלות תעריפי הדלק, שתשפיע על הרבעונים הבאים.
שיעור ההכנסה הממוצע ל- TEU עלה בכ- 3% ברבעון הרביעי של 2002 וב- 4% נוספים ברבעון זה, יחסית לרבעון הראשון של 2002. העליה מורגשת היטב בעיקר בסחר בין אירופה ואסיה, שאופיין בנפח הובלה גדול במיוחד.
נפח ההובלה עלה בכ- 11% בהשוואה לרבעון הראשון של 2002, ללא שום השפעה של מגיפת הסארס. העליה הכללית בנפח ההובלה הינה עקבית ומתייחסת לכל אזורי הסחר.
התוכנית הרב שנתית לחסכון של 350 מליון דולר בשנה, מתקדמת היטב. התוכנית לא הושפעה בתנודות שערי המטבע אל מול הדולר.
בחברת P&O Nedlloyd מציינים כי השיפור המהותי בשעורי ההכנסה, העלייה בנפח ההובלה ברבעון זה והירידה בעלות תעריפי הדלקים הינם נתונים מעודדים וזאת למרות חוסר הוודאות הכלכלית הקיימת כיום בשווקים שונים בעולם.
להלן הנתונים :
Q1
2002 |
Q1
2003 |
|
|
|
Throughput (teus) |
263,900 |
293,700 |
Europe/Asia |
284,700 |
317,300 |
North/South & Cross Trades |
243,100 |
270,400 |
North America |
791,700 |
881,400 |
Total |
|
|
|
1,148 |
1,197 |
Average revenue per teu |
909 |
1,055 |
Revenue |
(68) |
(58) |
Operating profit / (loss) before interest and tax |
|
|
|
(4) |
0 |
Net profit / (loss) on sale of fixed assets |
(12) |
(11) |
Interest, minorities and other items |
(84) |
(69) |
Profit/(loss) before tax |