חברת Maersk Sealand חוגגת חמש שנות פעילות בישראל

חברת מרקורי סוכנות ימית, המייצגת בישראל את חברת Maersk Sealand ו – Safmarine מציינת חמש שנות פעילות בישראל. לרגל האירוע, להלן ראיון שנערך עם מר עדני סימקין, שותף בסוכנות מארסק סילנד בישראל ואריה רוטנברג, מנהל המכירות והשיווק של מרקורי סוכנות ימית


00:00 ,19.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ראיון מיוחד עם מר עדני סימקין לרגל ציון חמש שנות פעילותה של חברת הספנות Maersk Sealand בישראל
 
חברת מרקורי סוכנות ימית, המייצגת בישראל את חברת Maersk Sealand ו – Safmarine מציינת חמש שנות פעילות בישראל.
 
לרגל המאורע קיימנו ראיון במשרדי מרקורי בחיפה, ביום ה' ה – 11 בספטמבר, עם מר עדני סימקין, שותף בסוכנות מארסק סילנד בישראל ואריה רוטנברג, מנהל המכירות והשיווק של מרקורי סוכנות ימית.

חברת Maersk Sealand חוגגת חמש שנות פעילות בישראלעדני סימקין מציין שלפני חמש שנים (10 בספטמבר 1998) פקדה האוניה הראשונה של חברת מארסק את נמלי ישראל. כניסת מארסק סילנד לפעילות בישראל ופתיחת סוכנות בארץ הייתה חלק מהחלטה אסטרטגית של כניסה לפעילות אינטנסיבית במזרח הים התיכון ופתיחת קווי ספנות ומשרדים בישראל, קפריסין, יוון, מצרים והים השחור, והכרה בחשיבות ופוטנציאל השוק הישראלי בסחר העולמי.

להלן הראיון עם השניים:

שאלה: כיצד השירות של מארסק לישראל מתקשר לשירותים הגלובליים של מארסק סילנד?
תשובה: מארסק חברה מובילה בהובלת מכולות בעולם. החברה דומיננטית כמעט בכל קווי הספנות בעולם ופועלת בקווים ישירים שאליהם מסונכרנים שירותי הזנה (בהפעלת החברה) מנמלים שונים אשר ברובם יש למארסק שליטה או שותפות בהם, הכוללת מערך יבשתי מסועף (הובלה יבשתית מסופי מכולות פנים יבשתיים) אשר מאפשרים הובלות מטענים לכל יעד בעולם ובמחירים תחרותיים. הובלת המכולות מנמלי ישראל מתבצעת על ידי שירותים ישירים (אדריאטי, צפון אירופה) ושירותים דרך מרכזי שטעון (ג'ויה טארו, דמייטה) לרשת השירותים העולמית של מארסק סילנד.


שאלה: מהן הסיבות העקריות להצלחת מארסק סילנד בישראל?
תשובה: ישנן מספר סיבות, שהשילוב ביניהן הביא אותנו עד הלום:
סיבה ראשונה נעוצה בכך שבהיותה של מארסק סילנד חברה מובילה בעולם, ניתנו לסוכן המקומי מערך אוניות וציוד, מערכות מחשוב, בקרה ותקשורת מהמתקדמות בעולם ומערכת סוכנים בבעלות החברה המאפשרת מתן שירות מהיר, ברמה וביעילות גבוהה להובלת מטענים במכולות לכל מקום בעולם.

סיבה שניה היא שאניות החברה יוצאות מישראל ביום קבוע ולהוציא מקרים בודדים של שביתות ושיבושים בנמלים עמדנו בלוח הזמנים כמצופה מאיתנו. זה מאפשר ליצואנים לחסוך בהוצאות אחסנה בנמלים ולעמוד בהתחייבויותיהם בהתאם לדרישות הלקוחות.

סיבה שלישית היא שמערך האוניות לישראל, הפועל משני מרכזים ג'ויה טארו באיטליה ודמייטה במצרים, הוא בבעלות מארסק סילנד, מנוהל על ידינו, מסונכרן עם מערך האוניות הגלובלי של החברה ומאפשר משך הפלגה קצר ותחרותי אל ומישראל.

ולבסוף, לרשות הסוכנות בארץ צוות עובדים מסור אשר עובר תהליך מיון קפדני וקליטה ומעל לכל הדרכה והטמעת שיטות עבודה ומערכי מחשוב מהמתקדמים בעולם. אנחנו מציינים בסיפוק את ההשקעה המתמשכת שלנו בעובדים אשר מתבטא ברמת השרות הגבוהה הניתנת ללקוחות על ידי הסוכנות בארץ.
לחברת מארסק סילנד יש אקדמיה לעובדיה מכל העולם. בשנה החולפת התקבלו 300 עובדים (מתוך כ- 25,000 בקשות) הלומדים במשך שנתיים ספנות בתוך החברה ובסיומה מקבלים הסמכה המכשירה אותם לכל תפקיד בחברת מארסק סילנד בעולם. יש לנו בישראל מספר בוגרים ותלמידים בקורס אשר ישתלבו במארסק סילנד העולמית בתקופה הקרובה.


שאלה: מה לגבי פעילות מארסק סילנד בעתיד בקשר לסחר הישראלי?
תשובה: ישנן פעילויות אשר נובעות משינויים של קווי הספנות של מארסק סילנד. כדוגמא: הוספת קווים למזרח הרחוק, שינוי באוניות מדרום אמריקה עם קיבולת גדולה של חיבורים חשמליים המאפשר הובלת מכולות קירור בהיקפים גדולים.

ישנן פעילויות אשר מתוכננות לעתיד אשר יש להם השלכה חשובה על פעילות מארסק סילנד בישראל, והכוונה לכניסת מארסק סילנד לנמל פורט סעיד בו נבנה מסוף מכולות שיעמוד לרשות מארסק סילנד בלבד וישמש כנמל השטעון המרכזי במזרח הים התיכון.
שירותי ההזנה שלנו מישראל לפורט סעיד יאפשרו קשר של יותר מפקידה שבועית ליעדים מרכזיים בעולם, כגון מזרח רחוק וארה"ב, והפעלת אוניות שיחברו את טורקיה, יוון והים השחור לישראל ולפורט סעיד. כל הפעילויות לישראל שמתבצעות מג'ויה טארו שבאיטליה ומאלג'זירס שבספרד יצומצמו ויועברו לפורט סעיד.
זאת עבורנו קפיצת מדרגה ברמת השרות,עם תדירות של שתי פקידות בשבוע, ביום קבוע, תוך קיצור משך ההפלגה וניצול הפריסה העולמית הנרחבת.


שאלה: מה לגבי הפעילות בקשר להובלה בקירור?
תשובה: מארסק סילנד מפעילה אניות עם יכולת הובלת משטחים במכולות קירור העולה על כמות המשטחים המובלים באונית קירור קונבנציונאלית הגדולה ביותר. למארסק סילנד מכולות קירור משוכללות בעלות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. יש לנו את האפשרות להוביל כל סוג של מטען בקירור כולל מטענים במכולות עם אטמוספרה מבוקרת ומכולות קירור שיכולות להוביל מטענים במינוס °60 צלזיוס.
בחמש שנות פעילותינו בישראל הפכנו לגורם משמעותי בהובלה בקירור, בעיקר של יצוא חקלאי והדרים מהארץ ויבוא בשר ודגים מדרום אמריקה ואירופה.


שאלה: לאחרונה פורסם על כניסתכם לשרות משותף עם אגרקסקו במערב ים תיכון. אנא פרט.
תשובה: החל מחודש אוקטובר אגרקסקו תפעיל שתי אניות מישראל למערב ים התיכון אשר יכולות להוביל מטען מקורר ומכולות. מארסק סילנד ואגרקסקו חתמו על הסכם שיתוף פעולה לפיו תוביל מארסק סילנד מכולות יבשות וקירור באניות אשר יפקדו את נמל מרסיי (צרפת), ולנסיה (ספרד) וגנואה (איטליה) – מ/ל נמלי חיפה ואשדוד. השירות נקרא בפי מארסק Intra-Med, השרות הוא ייחודי עם פקידות שבועיות ביום קבוע בכל נמלי הפקידה כולל חיפה ואשדוד.
השרות יאפשר לנו, בנוסף להובלת מטענים במכולות מישראל ואליה, להשתלב בשירותים הגלובליים של מארסק סילנד ליעדים שונים בעולם.


שאלה: איזה פעילויות נוספות יש לחברת של מארסק סילנד מלבד הובלה במכולות?
תשובה: לבעלי חברת מארסק מעורבות לא רק בהובלת מכולות אלא גם בבעלות על אניות צובר, מיכליות, אניות גלנוע, אסדות קידוחי נפט ובנוסף לכך חברת תעופה, סופרמרקטים, תפעול מסופי מכולות ונמלים ושירותי לוגיסטיקה. אנחנו בישראל התרכזנו כרגע רק בפעילות של הובלת מכולות ואני לא פוסל את האפשרות שבעתיד ניכנס לפעילויות נוספות הקשורות בחברת האם.


שאלה: מה הקשר שלכם למארסק לוגיסטיקס?
תשובה: מארסק לוגיסטיקס זאת חברת בת העוסקת בלוגיסטיקה, מנהלת שרשרת אספקה עבור לקוחותיה ומספקת שרותי TPL. כחלק מהמדיניות העולמית של החברה הוחלט לפתוח סניף בישראל אשר נותן שירותים לוגיסטיים לחברות גדולות בעולם כגון איקאה ונייקי, חברת וולמרט ואחרים. נעשים מאמצים בישראל לרכישת לקוחות למתן שרותים בחו"ל, הכוללים אחסון, הפצה, ניהול לוגיסטיקה וכו', המשולבים במערך העולמי של מארסק לוגיסטיקס.