חברת Maersk Line תקצץ בין 2,000 ל-3,000 משרות

החברה הכריזה על תוכנית אסטרטגית חדשה במסגרת תופרד פעילות החברה מעסקי התובלה היבשתית והלוגיסטיקה. מספר סניפי החברה יצומצם מ-14 ל-11 סניפים. רוב הקיצוצים יהיו בקרב דרגי הביניים


00:00 ,09.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה הכריזה על תוכנית אסטרטגית חדשה במסגרת תופרד פעילות החברה מעסקי התובלה היבשתית והלוגיסטיקה. מספר סניפי החברה יצומצם מ-14 ל-11 סניפים. רוב הקיצוצים יהיו בקרב דרגי הביניים
 
חברת Maersk Line, חטיבת המכולות של קבוצת A.P Moller –Maersk הכריזה אתמול על פרטי תוכנית אסטרטגית חדשה שמטרתה יצירת שינוי בחברה וחזרה לרווח בר קיימא. תוכנית האסטרטגיה לטווח ארוך כוללת ארבעה אלמנטים בסיסיים אשר יפשטו את מבנה החברה. התוכנית מבוססת על התוצאות הפיננסיות המשופרות ועל שביעות רצון הלקוחות כפי שנראה בחודשים האחרונים. החברה מסרה כי בכוונתה לשפר את השירות ללקוח ולשים דגש על שירות המתאים לכל לקוח ודרישותיו.
 
ארבעת האלמנטים שמרכיבים את התוכנית האסטרטגית הם: למלא את אוניות החברה עם מטען רווחי, לספק מוצר שהלקוחות יכולים לסמוך עליו, לספק שירות מהיר ובעל יכולת תגובה מהירה לשירות הלקוחות, לצמצם הליכים מורכבים ועלויות. לשם כך, החברה הודיעה כי יקוצצו בין 2,000 ל-3,000 משרות מתוך 25 אלף כלל עובדי החברה.
 
החברה מסרה כי מטרתה העיקרית היא לצמצם את הארגונים האזוריים לצוותים קטנים יותר ולהעביר את מוקדי קבלת ההחלטות למדינות עצמן – קרוב יותר להיכן שהלקוחות נמצאים. החברה הודיעה בנוסף על פרויקט "עיבוד תהליכים" אשר מטרתו להקטין את הבירוקרטיה הפנימית בתוך הארגון וזאת לטובת הלקוחות.
 
כמו כן הודיעה החברה על הפרדתה של חברת Maersk Line מפעילות התובלה היבשתית, הסוורות וכן הפעילות הלוגיסטית. החברה תתרכז מעתה בעסקי הליבה שלה בלבד – הובלת מכולות בים. החברה הודיעה בנוסף כי מספר הסניפים שלה יצומצם מ-14 ל-11 בלבד, וזאת על מנת לפשט את מבנה הארגון הגלובלי.
 
מנכ"ל מארסק ליין, מר איווינד קולדינג (Kolding) אמר כי החברה מעוניינת לחזור לרווחיות גבוהה וכי האסטרטגיה החדשה תניע את החברה בכיוון הנכון אל עבר מטרות אלו. מר קולדינג הוסיף כי החברה תשמור על אמינות, תתמקד בשירות לקוחותיה ותשמור על תחרותיות גבוהה בשוק. הוא הוסיף כי לחברה התמנה צוות מנהלים חדש אשר יוביל את האסטרטגיה החדשה.
 
"על מנת לשמור על מבנה ארגון כחוש ויעיל אנחנו נזדקק לפחות אנשים והמשמעות היא שרוב המשרות בהן נקצץ תהיינה בקרב דרג מנהלי הביניים", הוסיף מנכ"ל החברה.