חברת MSC תשנע תאית עבור מונדי נייר חדרה

בין שתי החברות נחתם לאחרונה חוזה לשינוע תאית מ'צילה, וזאת לאחר שמיקי פנקס, דירקטור רכש בחברת מונדי נייר חדרה, קיים מו"מ מול מנהלי החברה במשרדיה הראשיים בז'נווה


00:00 ,16.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בין שתי החברות נחתם לאחרונה חוזה לשינוע תאית מ'צילה, וזאת לאחר שמיקי פנקס, דירקטור רכש בחברת מונדי נייר חדרה, קיים מו"מ מול מנהלי החברה במשרדיה הראשיים בז'נווה
 
מיקי פנקס, דירקטור רכש, יצוא ותאית בחברת מונדי נייר חדרה, חשף בפני מערכת מגזין Port2port את תהליך קבלת ההחלטות בחברה אשר מייבאת כ-110 אלף טון תאית בשנה. פנקס ציין כי השיקול הלוגיסטי בבחירה של ספק שירות הנו מכריע ביותר.
 
בין השיקולים שהובילו את חברת מונדי נייר חדרה לבחור לאחרונה בחברת MSC לשנע את חומרי הגלם שלה לישראל מצ'ילה שבדרום אמריקה ציין פנקס כי חשיבות עליונה היתה להסכמה על נקודות עקרוניות מבחינת מונדי נייר חדרה: מצב של איחור במשלוח הוא בלתי נסבל, שכן החברה בונה על אספקה קבועה ושוטפת של חומר גלם. נקודה עקרונית נוספת מבחינת החברה הנה רצונה בחוזה לטווח ארוך לתקופה של בין 3 ל-10 שנים.
 
לאחר שהסכמות עקרוניות אלה זכו להבנה של שני הצדדים נפגש מיקי פנקס כנציג החברה עם נציגי חברת MSC במשרדיה הראשיים בז'נווה, ולאחר משא ומתן שהתקיים באופן מרוכז על פני יום שלם הגיעו הצדדים להסכמות שהובילו לחתימת חוזה בין חברת הספנות האיטלקית ליבואנית התאית מישראל.
 
נקודות חשובות נוספות שעלו לדיון במהלך המו"מ כללו דיון בנושא תדירות המשלוחים, מסלול השירות האופטימלי, נושא הנגישות למידע והשקיפות ללקוח, עלויות וזמינות הציוד ואף דיון בשאלת המדיניות כאשר מסתמן מצב של "משלוח חלקי".
 
מעבר לכל הנקודות האלה ציין מיקי פנקס כי החשיבות העליונה מבחינתו ומבחינת נייר מונדי חדרה היא מערכת היחסים האישית עם אנשי חברת הספנות. "עסקים עושים אנשים", אומר פנקס, "ויש משקל גבוה מבחינתי לכימיה הבין-אישית".
 
כמו כן, איכות השירות הינה חשובה ביותר. פנקס סיכם כי השיקול הכספי הוא לא המשמעותי ביותר. "צורת ההתנהלות והפילוסופיה הארגונית שעומדת בבסיס הארגון שאתה עובד מולו היא זאת שמשחקת תפקיד משמעותי. מניסיוני, בחברת MSC יש משמעות למונח 'לקוח' יותר מאשר המונח 'קו'. לפי דעתי מדובר בחברה עם ראייה משפחתית ומעורבות אישית של המנהלים בתהליכים השונים. זאת חברה שהלקוח חשוב לה והיא זמינה לפתור בעיות כשהן צצות. אני משוכנע שבחברת MSC יטפלו בי היטב במקרה של תקלה ובסופו של דבר השיקול של השירות הוא משמעותי ביותר".
 
הראיון המלא עם מיקי פנקס מתפרסם בגיליון ספטמבר של מגזין port2port היוצא לאור בימים אלה.