חברת K Line החלה ביישום מערכת לניתוח מלא של ביצועי אניות

בהודעה לעתונות שפרסמה חברת "K" LINE מודיעה החברה כי חנכה מערכת מתוחכמת הבודקת ומנתחת את ביצועי האניה ומעבירה אותה דרך רשת האינטרנט למרכז מידע, שדרכו מועברת האינפורמציה לכל בעלי התפקידים הרלוונטיים, גם כן דרך רשת האינטרנט, והם מפקחים על הביצועים, ההתנהלות


00:00 ,19.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
בהודעה לעתונות שפרסמה חברת Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. - "K" LINE מודיעה החברה כי חנכה מערכת מתוחכמת הבודקת ומנתחת את ביצועי האניה ומעבירה אותה דרך רשת האינטרנט למרכז מידע, שדרכו מועברת האינפורמציה לכל בעלי התפקידים הרלוונטיים, גם כן דרך רשת האינטרנט, והם מפקחים על הביצועים, ההתנהלות ותפקודי האניה.

המערכת נקראת "Total Vessel Performance Analysis System" והיא מבוססת על ה-"Abstract Log Control System" וה-"Remote Data Monitoring and Analysis System in Engine Plant." .

המערכת מסוגלת להעביר את ה- Log Book ואת ה- Engine Plant data של האניה בזמן שייוטה למרכז מידע דרך רשת האינטרנט הנקרא Internet Data Center - iDC בדרך של HF (High Frequency) או באמצעות תקשורת לווינית, הכל תלוי במחיר הנדרש.

על פי ההודעה, הפעלת המערכת הזו תאפשר לחברה להגיע לביצועים טובים יותר של תפקודי האניה בהעברת המטענים וכן תקדם אותה לקראת הפחתת השימוש בניירת, כמו גם יגביר את בטיחות האניה והמטענים אותם היא מעבירה, ותתרום לביקורת על איכות הסביבה – דבר שהחברה רגישה לו במיוחד.

הנתונים הנכנסים על ידי צוות האניה לתוך ה- Log Book ניתנים לקריאה on-line, דרך ה- Internet Data Center - iDC על ידי מפעילי האניה, בעלי האניה וסוכני האניה, דבר המקל על המעקב אחר ביצועי האניה בכל רגע נתון. המערכת הזו כבר מופעלת על גבי 130 אניות המופעלות על ידי חברת "K" LINE.

המערכת מעבירה בזמן אמת נתוני ניווט האניה וביחד עם הנתונים של ביצועי מערכת מנועי האניה ניתן לנתח את מצבה הטכני. לפני הכנסת המערכת לשימוש יומיומי נוסתה המערכת על גבי 11 אניות של חברת "K" LINE והגיעו למסקנה שהפעלת המערכת הזו תביא להקטנת תאונות ונזקים, והחברה מתכננת להתקינה על עוד 30 מאניותיה במשך שנה זו.

חברת "K" LINE מיוצגת בישראל על ידי חברת מנו ספנות בע"מ.