חברות קרוז אמריקאיות שבות לפקוד את ישראל

חברות הפלגות הנופש האמריקאיות "פרינסס קרוז" ו"הולנד אמריקה" שבות לפקוד את ישראל לאחר הפסקה של שבע שנים. ההכנסות הצפויות לתעשיית התיירות עומדות על כ-5.5 מיליון שקלים


00:00 ,08.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות הפלגות הנופש האמריקאיות "פרינסס קרוז" ו"הולנד אמריקה" שבות לפקוד את ישראל לאחר הפסקה של שבע שנים. ההכנסות הצפויות לתעשיית התיירות עומדות על כ-5.5 מיליון שקלים
 
חברות "פרינסס קרוז" ו"הולנד אמריקה", הנמנות על חברות הפלגות הנופש מהגדולות בעולם, ישובו לפקוד את נמלי ישראל בעונת התיירות הקרובה של 2007. החברות פקדו את נמלי ישראל בקביעות במשך שנים רבות והפסיקו את הגעתן ארצה עם פרוץ האינתיפאדה השנייה בספטמבר 2000.
 
החברות יכללו את נמלי ישראל במסגרת השיוטים שהם עורכים בים התיכון ומיועדים בעיקר לקהל התיירים האמריקאי שמגיע בטיסות מיוחדות מארה"ב. בישראל יפקדו האניות את נמל חיפה וכן את נמל אשדוד. עם הגעתם לנמלי ישראל יצאו הנופשים לטיולים מאורגנים בירושלים, מצדה, ים המלח, חיפה, נצרת, הכנרת והגליל.
 
ההחלטה לחדש את ההפלגות לישראל באה בתום מאמצים ממושכים ומסע שכנועים שערכו נציגי החברות בישראל, בהם  סוכנויות ים מאוגדות א.מ.א בע"מ בשיתוף עם משרד התיירות.

"זה התחיל עוד בזמן הכהונה של שר התיירות הקודם אברהם הירשזון ומנכ"ל המשרד דאז אלי כהן", אומר איתן איוון מנהל מחלקת הקרוזים בא.מ.א ספנות, "הם זיהו את הפוטנציאל הכלכלי והבינו כי לחזרתם של מותגי פרמיום אלה לישראל תהא השפעה דרמטית על כל תעשיית התיירות הבינלאומית לישראל. השר הירשזון אף הצטלם במסר וידיאו אישי שהכנו בעבורם" מוסיף איתן, "לקח לנו שנתיים כדי לקבל מהם תשובה חיובית ואז פרצה מלחמת לבנון ואיימה למוטט את הכל. לשמחתי, ההנהגה החדשה של משרד התיירות בראשות השר יצחק הרצוג והמנכ"ל נחום איצקוביץ התגייסה מיידית לעזרתנו".
 
חברת הולנד אמריקה תכלול את ישראל במסגרת הפלגת היוקרה שלה "סובב עולם" הנמשכת למעלה משלושה חודשים. חברת פרינסס קרוז החליטה לשלוח לישראל את האנייה "רויאל פרינסס" אנייה חדשה שתפליג את הפלגת הבכורה שלה בעונה הקרובה.
 
"יש אניות הנושאות כ-800 נוסעים ועוד 500 אנשי צוות ויש אניות שיורידו בישראל 1,300 תיירים ו-650 אנשי צוות. נדהמנו לשמוע מחברת פרינסס קרוז כי כל ההפלגות לישראל כבר נמכרו והן מלאות עד אפס מקום" מוסר איתן מחברת א.מ.א. "מאחר והם מגיעים גם לאשדוד וגם לחיפה, אנו מעריכים כי מספר הכניסות הכולל של התיירים שיגיעו באניות הקרוזים יסתכם ב-13,000 נוסעים לא כולל אנשי צוות. ההכנסות הישירות לתעשיית התיירות תסתכמנה בסכום של חמישה וחצי מיליוני שקלים וזאת ב-14 ימי טיול בלבד" מוסיף איתן, "ועל כך מתווספות הכנסות מדמי עגינה, אספקת מזון, דלק, מים, צרכים רפואיים וכיו"ב"
 
שתי החברות שייכות לתאגיד ספנות הנופש "קרניבל" שנמצא בבעלות משפחת אריסון. חברת א.מ.א ספנות מייצגת בישראל חברות נוספות מהמובילות בתחום הקרוזים בעולם כמו: P&O Cruises, Fred Olsen, Cunard ועתה מעריכים כי בעקבות ההתפתחויות האחרונות, יחדשו חברות אלה את פעילותן בישראל.