חברות המנייה מאיימות; נמל אשדוד: הטיעונים כבר לא רלוונטיים

איריס שטרק, ראובן צוק וגד שפר הגיעו לאחרונה להסכמה בנוגע לתפקידן של חברות המניה בנמל בנושא סוגיית הנוכחות של חברות המניה בחדר ה- TOS. למרות זאת, חברות המנייה שיגרו הבוקר מכתבי אזהרה לחברי דירקטוריון נמל אשדוד בו הם מאיימים בצעדים משפטיים במידה ויפגעו, לטע


00:00 ,07.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

איריס שטרק, ראובן צוק וגד שפר הגיעו להסכמה, לפני ימים אחדים, בנוגע לתפקידן של חברות המניה בנמל בנושא סוגיית הנוכחות של חברות המניה בחדר ה- TOS. למרות זאת, פורום חברות המנייה שיגר הבוקר מכתבי אזהרה לחברי דירקטוריון נמל אשדוד בו הם מאיימים בצעדים משפטיים במידה ויפגעו, לטענתם, האינטרסים של לקוחות הנמל
 
כאמור, על פי הסיכום שהושג לפני ימים אחדים, סוכן אוניה המעוניין שחברת המניה תייצג אותו מול הנמל, בתיאום לתפעול האוניה על ידי חברת הנמל ובאמצעות חדר ה- TOS, יידרש להכין ייפוי כוח מטעם סוכן אוניה, המסמיך את חברת המניה לפעול בשם הסוכן. חברת נמל אשדוד תנהל את תפעול האוניה מול גורם אחד בלבד- נציג חברת המניה או סוכן האוניה (בהעדר יפוי-כח כאמור). פעילות נציג חברת המניה במקום נציג הסוכן, היא בהתאם להגדרות התפקיד - מיועדת לתיאומים בלבד, על בסיס פעילות האוניות ולא באופן קבוע.
 
לא עברו 48 שעות מההכרזה של הצדדים על ההסדר שהתגבש, ופורום חברות המנייה שיגר, הבוקר, מכתב אל כל אחד מחברי דירקטוריון נמל אשדוד. "הנכם מוזהרים בזה, כחברי מועצת המנהלים, כי תוחזקו כאחראים אישית לפגיעה בלקוחות הנמל, במשתמשים בשירותי חברות המניה, ובאינטרס ההסתמכות והתעסוקה של חברות המניה. לא נהסס לנקוט צעדים משפטיים אישיים כנגד דירקטורים שיפעלו לפגוע באינטרסים של לקוחות הנמל, בלא שנשקלו כל השיקולים הרלוונטיים הקשורים להכנסת מערכת ה- T.O.S", נכתב.
 
עוד נכתב: "אנו דורשים כי הנהלת הנמל תפסיק את פעילות מערכת ה T.O.Sברציף 23 ולא תכניס את המערכת לשימוש מלא בנמל. כן אנו דורשים כי הנהלת הנמל תשיב לחברות המניה את האפשרות לספק שירותים כפי שהיה נהוג עד היום, או לחילופין תאפשר לחברות המניה להפעיל את מערכת ה- T.O.S. אם לא כן, נאחז בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו כדי להבטיח את זכויותינו".
 
בנמל אשדוד ציינו, בהתייחסם למכתב ששיגר פורום חברות המנייה, שבהתבסס על ההסדר שהוסכם, עולה שהגופים המעסיקים והמפעילים את חברות המניה למעשה קיבלו את ההסדר, מתוך הבנה והכרה בכך שתכנון הפריקה והטעינה הינו כלי ניהול מרכזי של חברת נמל אשדוד, ולפיכך האחריות הניהולית והתפעולית למערכת ה- TOSהיא של חברת נמל אשדוד בלבד. עוד נטען: "לסוכני האוניות ניתנה האפשרות לבחור בשילובן של חברות המניה במקומן כנציג מפקח".
 
"חברות המניה ימשיכו בכל תפקידיהן המסורתיים בנמל, ולגבי מערך ה- TOS, חברות המנייה יפעלו במסגרת ההסכם שגובש. לאור זאת, כל טענותיהן של חברות המניה המועלות במכתב זה אינן רלבנטיות לאור ההסכם שגובש", נמסר מנמל אשדוד.