חברה לבטוחים ימיים מזהירה מפני מקרי גניבות ממכולות בנמל Santos

בהודעה לעתונות שפורסמה ב-11 לנובמבר 2002, מודיעה חברת UK P&I Club (חברה לביטוחים ימיים) כי היא מזהירה מפני מקרי גניבה ממכולות בנמל Santos, בברזיל. האזהרה יצאה לאחר שלושה מקרים שקרו לאחרונה של מטענים שנגנבו ממכולות וגרמו להפסדים של 1.56 מיליון דולר


00:00 ,18.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
בהודעה לעתונות שפורסמה ב-11 לנובמבר 2002, מודיעה חברת UK P&I Club (חברה לביטוחים ימיים) כי היא מזהירה מפני מקרי גניבה ממכולות בנמל Santos, בברזיל. האזהרה יצאה לאחר שלושה מקרים שקרו לאחרונה של מטענים שנגנבו ממכולות וגרמו להפסדים של 1.56 מיליון דולר.

על פי ההודעה, במשך ששת החודשים האחרונים נגנבו מוצרים אלקטרוניים ממכולות שהגיעו לנמל Santos מארה"ב. בשניים מהמקרים נבדקו הסגרים של המכולות בזמן הטעינה ובזמן הפריקה ונמצא שהיו שונים בשעת הפריקה ובמקרה השלישי לא היה סגר בכלל. בבדיקה שגרתית של המכס הברזילאי נמצא חלק מן המטען שנגנב מאחת המכולות באחת המכולות הריקות שהוטענו גם הן באותה אוניה.

בחקירה שערך ה-UK Club’s investigative arm, Signum Services Limited, נמצא כי המטען נארז בקרטונים ואוחסן במכולה 40' מתחת לסיפון. המכולות סודרו בצורה כזו שנשאר רווח של 250-300 מ"מ בין דלת המכולה והמעבר. ולדברי החוקר הרווח היה מספיק גדול כדי לאפשר לבן אדם להכנס למכולה ולהוציא קרטונים דרך הדלת הפתוחה. יתר על כן המכולה שממנה נגנבה הסחורה הועמדה בסמיכות למכולות ריקות, שעזר לגנב להסתיר את הגניבה.

בחקירה נוספת של המקרים נמסר עוד כי סווארים שפרקו את המטענים היו מתחת לסיפון במשך 12 שעות נסתרים מהעין כך שיכלו להעביר מטענים ממכולות מלאות למכולות הריקות אשר יצאו מאוחר יותר את הנמל כמכולות ריקות שלא עוברות בדיקות, כמו שעוברות מכולות מלאות.

בכדי למנוע מקרים כדוגמת אלו, ה- Signum Services מציע למשלחי המטענים להעמיס מטענים בעלי ערך גבוה, הארוזים בקרטונים, במכולות בנות 20' רגל אשר יאוחסנו באניה כאשר הדלתות שלהן צמודות אחת אל מול השניה, וביחד תופסות מקום של מכולה בת 40'. כמו כן מומלץ לאחסן מכולות כאלו על הסיפון למעלה ולא מתחתיו. כן מציע החוקר מר Michael Hawkins, החוקר הראשי ב- Signum Servicesלתכנן מראש היכן לאחסן את המכולות הריקות באניה. עוד הוא אומר שלמרות שמדובר במקרים שקרו בנמל Santos, הוא מציע לאמץ את המסקנות לגבי מניעת גניבות מהסוג הזה גם במקומות אחרים.