ועדת השרים לענייני פנים אישרה את תכנית המתאר הארצית לשלב א' של פרויקט הכרמל בנמל חיפה

ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה אתמול (21.9.03 ) את תכנית המתאר הארצית, ברמת תכנית מפורטת, לפרויקט הכרמל שלב א' – תכנית ההרחבה של נמל חיפה , (תמ"א / 13 /ב/ 1א) . עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, אמר כי


00:00 ,22.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה אתמול (21.9.03 ) את תכנית המתאר הארצית, ברמת תכנית מפורטת, לפרויקט הכרמל שלב א' – תכנית ההרחבה של נמל חיפה , (תמ"א / 13 /ב/ 1א) .

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, אמר כי להרחבת נמל חיפה חשיבות רבה בפיתוח פעילות סחר החוץ של ישראל ובחיזוק מטרופולין חיפה והצפון. לדבריו, הרחבת הנמל והפיכתו לנמל משוכלל ומתקדם תאפשר יעול תהליכי יצוא וייבוא הסחורות מישראל ואליה ע"י קיצור זמן המתנת האוניות ומשך שהייתן בנמל. הוא ציין כי אישור התכנית תאפשר את הקמתו של מסוף מכולות מתקדם ומודרני אשר נועד לקלוט אוניות מכולה מהדור החדש ברמת שירות טכנולוגית גבוהה.

רון הוסיף כי הרשות, במסגרת מדיניותה בנושאים אקולוגיים וסביבתיים, תשתתף בשיקום חופי חיפה והקריות ע"י העברת חול שיחפר, לאזור המיועד לשיקום.

כידוע, רשות הנמלים מובילה מהלך פיתוח רחב היקף של נמלי הים בשני פרויקטים מרכזיים- "היובל" בנמל אשדוד המצוי בעיצומו, ו"הכרמל" בנמל חיפה, אשר ביצועו צפוי להתחיל בינואר 2004, בהשקעה הנאמדת בכ- 300 מיליון דולר. הצפי להפעלת המסוף בחיפה הינו בינואר 2007 .