ועדת השרים לענייני הפרטה אישרה את הצעת שר האוצר לפיצול חברת "צים" לשני תאגידים

ועדת השרים לענייני הפרטה בראשות שר האוצר, בנימין נתניהו, דנה אתמול בקידום תהליך הפרטת צים והחליטה לאשר בישיבתה את הצעת השר נתניהו,


00:00 ,29.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מר יוסי רוזן, מנכ"ל החברה לישראל, אמר : "נתמוך בכל הצעה אשר תביא להפרטה מיידית של צים"

ועדת השרים לענייני הפרטה בראשות שר האוצר, בנימין נתניהו, דנה אתמול (יום ג') בקידום תהליך הפרטת צים - חברת השיט הישראלית והחליטה לאשר בישיבתה את הצעת השר נתניהו להסמיך את שר האוצר ושר התחבורה לאשר פיצול צים לשני תאגידים נפרדים, במידה ויתבקש על ידי הרוכש, כצעד לקידום ההפרטה.

לרוכש יתאפשר להפריד את פעילות צים לשתי חברות. האחת תתמקד בהובלה ימית שעיקרה הסחר מ/אל ישראל ("צים ישראל") והשניה תתמקד בתחום הספנות וההובלה הימית הבינלאומית ("צים בינלאומי"). על מנת להבטיח את האינטרסים הביטחוניים החיוניים של מדינת ישראל, תוצמד מניית זהב ל"צים ישראל".

על פי החלטת ועדת השרים בכוונת רשות החברות הממשלתיות לפרסם מודעה בעיתונות הבינלאומית, המזמינה מתמודדים לרכוש את החברה.

כתגובה לאישור של ועדת השרים להפרטה, מר יוסי רוזן, מנכ"ל החברה לישראל, אמר : "כפי שהודענו בעבר אנו נתמוך בכל הצעה אשר תביא להפרטה מיידית של צים, הן לטובת המשק הישראלי והן לטובת צים ובעלי מניותיה. נעמיד, כמו בעבר, כל סיוע לממשלת ישראל בתהליך ההפרטה ".

כזכור, החברה לישראל מחזיקה כ- 48.9% ממניות חברת "צים" ויש לה זכות סירוב ראשונה לרכישת מניות החברה שבבעלותה של המדינה (48.6%).

יוסי רוזן הדגיש: "החברה לישראל טרם קיבלה החלטה מחייבת האם תגיש הצעה לרכישת מניות המדינה בצים, או אם לאו".