ועדי הנמלים : "נמשך אי כיבוד הסכמים מפורשים על ידי רשות הנמלים", עמוס רון: "אין שחר לדברים"

ועדי העובדים בנמלים פנו במכתב אל חיים שייב מההסתדרות על מנת שיפעיל את כל כובד משקלו בכל הקשור למחלוקת עם האוצר והנהלת רשות הנמלים ; מנכ"ל רשות הנמלים בתגובה: "אין שחר לאמור במכתב. מדובר בתירוצים שונים ומשונים, על מנת להתחמק מהתייצבות למו"מ בעניין השינויים


00:00 ,21.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ועדי העובדים בנמלים פנו במכתב אל חיים שייב מההסתדרות על מנת שיפעיל את כל כובד משקלו בכל הקשור למחלוקת עם האוצר והנהלת רשות הנמלים ; מנכ"ל רשות הנמלים בתגובה: "אין שחר לאמור במכתב. מדובר בתירוצים שונים ומשונים, על מנת להתחמק מהתייצבות למו"מ בעניין השינויים"

ועדי הנמלים באשדוד, חיפה ואילת שיגרו אמש מכתב אל חיים שייב, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות, שכותרתו "אי כיבוד הסכמים בנמלי ישראל". במכתבם, פונים הועדים אל חיים שייב ומבקשים את התערבותו הדחופה בכדי שיעשה כל שביכולתו על מנת שמנכ"ל רשות הנמלים ינחה את מנהלי כח האדם בנמלים לפעול בהתאם לסיכומים שהושגו בנושא "דרגות צינור" לעובדים ותיקים בנמלים.

להלן תוכן המכתב במלואו :
"כפי שהודענו לך גם במהלך פגישתנו היום, לצערנו, נמשך התהליך של אי כיבוד הסכמים מפורשים בנמלי ישראל על ידי רשות הנמלים.

הדבר מקבל משנה תוקף כאשר הגורמים הבכירים ביותר ברשות הנמלים, ובכלל זה מנכ"ל רשות הנמלים, מר עמוס רון, מודיעים לכל חברי הוועדים בנמלים באופן מפורש ובלתי משתמע לשתי פנים כי בכוונת הרשות לכבד ההסכמים עימנו כל יום תוך מספר שעות, אולם בפועל דבר זה לא נעשה והוראות ביצוע מהרשות למנהלי כח האדם בנמלים משום מה לא נשלחות.

צר לנו, כנראה, כי בפעולה זו אותם גורמים ברשות הנמלים נותנים את ידם לכל אותם גורמים אינטרסנטים שמעונינים בהכשלת המו"מ החשוב לשינוי מבני בנמלי ישראל, דבר העלול לגרום, כפי שידוע לך, לנזקים כבדים ומיותרים למשק הישראלי.

בנסיבות אלה אנו פונים ומבקשים את התערבותך האישית הנדרשת עוד היום בענין זה על מנת שמנכ"ל רשות הנמלים יורה על קיום לאלתר של כל מה שבפועל סוכם עימנו והוראות ביצוע כמתחייב מכך יוצאו למנהלי כח אדם בנמלים".


על המכתב חתמו כל נציגי הועדים והעתקים מהמכתב נשלחו אל אורי יוגב – הממונה על התקציבים באוצר, עמוס רון – מנכ"ל רשות הנמלים, יחזקאל דסקל – סמנכ"ל למש"א ברשות הנמלים, ואל שלמה שני – יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.


עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים הגיב לדברים ואמר : "קיבלתי את העתק מכתבם של וועדי העובדים אליך. אין שחר לאמור במכתב. כל ההסכמים שנחתמו מכובדים ומקויימים ככתבם וכלשונם. אין לי אלא להגיע למסקנה המצערת כי שוב מדובר בתירוצים שונים ומשונים, כולם פרי הדמיון, על מנת להתחמק מהתייצבות למו"מ בעניין השינויים המבניים בנמלים".