ועדה של מינהל מקרקעי ישראל ביקרה בפארק הקישון

הוועדה, בראשותו של מנהל מינהל מקרקעי ישראל, מר ירון ביבי, ערכה סיור ושייט במורד נחל קישון לקראת קבלת ההחלטה בגורל הקרקעות במורד הנחל


00:00 ,27.07.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

הוועדה, בראשותו של מנהל מינהל מקרקעי ישראל, מר ירון ביבי, ערכה סיור ושייט במורד נחל קישון לקראת קבלת ההחלטה בגורל הקרקעות במורד הנחל
 
ביום חמישי שעבר, 22.07.10, התארחו ברשות נחל הקישון חברי הוועדה של מינהל מקרקעי ישראל, לקראת ההחלטה בגורל הקרקעות במורד הנחל, שתתקבל בימים הקרובים
 
הוועדה, בראשותו של מנהל מינהל מקרקעי ישראל, מר ירון ביבי, ערכה סיור ושייט במורד נחל קישון ועמדה מקרוב על הפוטנציאל הרב הטמון בשימור ערכי הטבע הייחודיים במקום וכן בפוטנציאל לייעוד סביבת הנחל לפעילויות פנאי ונופש. בעקבות הסיור תקבל הוועדה, ככל הנראה השבוע, החלטה בדבר שאלת הבעלות על המקרקעין בסביבת מורד הנחל.
 
מנכ"ל רשות נחל הקישון, שרון נסים, קראה בסיכום הדיון למנהל מינהל מקרקעי ישראל למצוא פתרון יצירתי שיקיים שטח פארק נרחב שיקיים את ערכי הטבע ושירותי המערכת, זאת על מנת לא לפגוע בצורכי הציבור כיום ובדורות הבאים.
 
נציגי החברה להגנת הטבע בסיור העלו את הצורך בהתייעלות בנמל הקיים וניצול מיטבי של השטחים והצביעו במהלך הסיור על שטחים בנמל חיפה העומדים ריקים (קישון מזרח, שטחים הסמוכים לנחל קישון בנמל חיפה, בסמוך למסילת הרכבת). לדבריהם, יש לבחון היטב האם יש צורך בכל השטחים שחנ"י מבקשת לעצמה.
 
לטענת נציגי החברה להגנת הטבע, במרחב מפרץ חיפה שטחים רבים שיכולים לשמש את חנ"י כשטחי אחסון למכולות ויש לבחון חלופות למיקום המכולות טרם פגיעה בערכי טבע ייחודיים ונדירים.
 
מרשות נחל קישון נמסר כי השר להגנת הסביבה, רשות נחל הקישון, החברה להגנת הטבע ושורה של ארגוני סביבה תומכים בשימור סביבת הנחל כשטח ציבורי פתוח לציבור. לעמדה זו שותפים ותומכים כ-350 פרופסורים ואנשי אקדמיה בכירים, שהתגייסו במהלך השבוע האחרון למאבק לשימור שטחי פארק הקישון.
 
לדברי אלה אלכסנדרי, מנהלת קהילת חיפה בחברה להגנת הטבע: "חשיבותו של הפארק במורד נחל קישון אינה מוטלת בספק. לקישון אין תחליף ואילו למכולות יש די חלופות במרחב. החברה להגנת הטבע קוראת לחברי הוועדה להעניק לציבור שטח פארק פתוח המשתרע על פני כ-1,200 דונם ולהותירו בבעלות ציבורית".