התפוצץ המשא ומתן למניעת שביתה בנמלי מערב ארה"ב

בהודעה לעתונות שפרסם PMA - PACIFIC MARITIME ASSOCIATION, נמסר כי נציגי האיגוד המקצועי ה-ILWU – The International Longshore and Warehouse Union , אינם מוכנים לזוז מעמדתם באשר להכנסת טכנולוגיה מודרנית לנמלים, הם עזבו את השיחות ב-1 לספטמבר למרות שה-PMA מדווח


00:00 ,04.09.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
בהודעה לעתונות שפרסם PMA - PACIFIC MARITIME ASSOCIATION, נמסר כי נציגי האיגוד המקצועי ה-ILWU – The International Longshore and Warehouse Union , אינם מוכנים לזוז מעמדתם באשר להכנסת טכנולוגיה מודרנית לנמלים, הם עזבו את השיחות ב-1 לספטמבר למרות שה-PMA מדווח על התקדמות בשיחות באשר להטבות בנושא הבריאות שהושגו לעובדי האיגוד.
 
עוד מפרסם PMA, כי האיגוד מדבר על הצורך בהכנסת טכנולוגיה מודרנית לנמלים אבל בפועל הוא מציג עמדה עויינת ומתנגד לכך, כך אומר מר Joe Miniace, נשיא PMA וה-CEO.
 
עוד נמסר כי האיגוד מאיים שלא להסכים להארכה יומית של החוזה הקיים, ובכך נפתח הפתח לאפשרות לגרום להאטת העבודה בנמלים, דבר העלול לפגוע בכלכלה האמריקאית. למרות שבעבר הסכימו שני הצדדים לאפשרות של הארכת החוזה הישן (שתוקפו פג ב-1 ביולי 2002) על בסיס יומי, לדעת PMA, האטת העבודה הינה הפרה של החוזה.
 
על ידי נטישת השיחות, והסרוב להמשיך בהארכה היומית של החוזה, טוענים ב- PMA, כי האיגוד למעשה ירה את היריה הראשונה, וכי האטת העבודה הינה צעד בלתי נסבל. מר Jim Spinosa, נשיא ה-ILWU הודיע כי האיגוד יעשה את אשר עליו לעשות.
 
במשאים ומתנים קודמים האיגוד הורה על האטת העבודה לדרגה המזוהה בעצם עם שביתה אמר מר Miniace, והוסיף עוד כי אם האיגוד רוצה להלחם בכלכלה האמריקאית עליו לעשות זאת מחוץ לשערי הנמלים. לדעת מר Miniace השיחות העכשוויות חייבות לדון בהכנסת טכנולוגיה מודרנית לנמלים ומפאת חשיבות הנושא הם התחילו לדון בו כבר לפני שנתיים בכדי להתגבר על הקשיים שיישום הטכנולוגיות המודרניות בנמלים עלולים ליצור.
 
מודרניזציה היא בעלת חשיבות קריטית לפתרון בעיות כמו צפיפות בנמלים, שהן מהותיות בשינוע חופשי של מטענים ושיש להן השלכות על הכלכלה האמריקאית. יישומים טכנולוגיים חדישים הם גם חלק מתכניות הרשויות להגביר את הבטחון בנמלי ארה"ב.
 
על פי ההצעה של PMA, עובדי הנמלים יגיעו לרמת השכר הגבוהה ביותר מבין העובדים באמריקה. משכורת ממוצעת של עובדי האיגוד מגיעה ל-114,500$ עד ל-137,500$ לשנה, ומעל כל זאת הוסכם על תוספות שיגיעו ל-42,000$ לשנה לעובד ועד ל-59,000$ לשנה, לאחר חמש שנים.
 
ה-ILWU מסרב לקבוע מועדים לחידוש השיחות.