התעשיינים לאוצר: להקדים ההפרטה ולרכוש השליטה בנמל אשדוד

התאחדות התעשיינים פנתה לאחרונה למשרדי האוצר, התחבורה ולרשות החברות בהצעה להקדים את ההפרטה לשנת 2008, ואף לרכוש את השליטה בנמל


00:00 ,23.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים פנתה לאחרונה למשרדי האוצר, התחבורה ולרשות החברות בהצעה להקדים את ההפרטה לשנת 2008, ואף לרכוש את השליטה בנמל
 
צבי פלדה, יו"ר ועדת תובלה בהתאחדות התעשיינים, אישר הבוקר כי התאחדות התעשיינים פנתה לאחרונה למשרדי האוצר, התחבורה ולרשות החברות בהצעה להקדים את ההפרטה לשנת 2008, ואף לרכוש את השליטה בנמל.
 
כידוע, ע"פ הסכם הרפורמה בנמלים שנחתם לפני כשלוש שנים, דובר על התחלת מהלך הפרטה בנמלים החל משנת 2010 וכן דובר על הפרטה של 15% בלבד מערך הנמלים. ע"פ הסכם הרפורמה, הפרטה מלאה של הנמלים – של למעלה מ-51% - תוכל להתקיים רק בשנת 2020.
 
מפניית התאחדות התעשיינים למשרדי הממשלה האמורים ניתן להבין כי התעשיינים מבקשים להקדים את ההפרטה ולפתוח בדיונים כבר בימים אלו. כמו כן מבקשים התעשיינים כאמור לרכוש את השליטה בנמל – מעבר ל-15% המדוברים ברפורמה.
 
על פי המתווה המוצע בתוכנית, התאחדות התעשיינים בשיתוף עובדי הנמל ירכשו 60% ממניות נמל אשדוד, ואילו המדינה תמשיך להחזיק ב-40% מהמניות. התעשיינים אמורים להחזיק בגרעין השליטה ולהגיע בהדרגה לאחזקה של 45% ממניות הנמל, כאשר לעובדי הנמלים יוקצו 15% מהמניות כחלק מתמיכתם במהלך.
 
צבי פלדה ציין כי ההתאחדות מבקשת לקבל את הערכות חברת נמל אשדוד לגבי שווי הנמל והוסיף כי ההתאחדות מבקשת בנוסף לקבל פטור מהוצאת מכרז בנושא מכירת נמל אשדוד.
 
מר פלדה הוסיף כי הצעת ההתאחדות נמצאת בימים אלה בדיונים של משרד האוצר וכי ההתאחדות מקווה לקבל תגובות חיוביות בקרוב. פלדה הוסיף כי "אנו חושבים שזהו הפתרון הנכון ביותר למשק".