התנועה לאיכות השלטון קוראת לשר התחבורה לבטל את מינויו של שאול רותם למנהל נמל אשדוד

התנועה מוחה על הניסיון לכאורה להעניק למר רותם "פרס ניחומים" בדמות תפקיד ניהולי בכיר של מנהל; רותם בתגובה: אני משלם מחיר אישי על הרפורמה שעשיתי. בסוף יתברר שכל ההליכים היו תקינים


00:00 ,06.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

התנועה מוחה על הניסיון לכאורה להעניק למר רותם "פרס ניחומים" בדמות תפקיד ניהולי בכיר של מנהל; רותם בתגובה: אני משלם מחיר אישי על הרפורמה שעשיתי. בסוף יתברר שכל ההליכים היו תקינים
 
בעקבות הפרסומים בכלי התקשורת לפיהם מונה מר רותם לתפקיד "מנהל נמל" אשדוד ע"י שר התחבורה מאיר שטרית, פנתה התנועה לשר התחבורה ולנציב שירות המדינה וביקשה לדעת מה מהותו של תפקיד "חדש" זה, לשם מה נוצר ולצורך מה הוא נחוץ במקביל לתפקיד הקיים של מנכ"ל חברת נמל אשדוד בע"מ.
 
כמו-כן, ביקשה התנועה להדגיש, כי באם הכוונה היא כי "מנהל הנמל" יהיה עובד רשות הספנות והנמלים (כהגדרתה בחוק הספנות והנמלים התשס"ד - 2004) הרי שלמעשה הופך "מנהל הנמל", לעובד מדינה. התנועה מציינת כי חוק שירות המדינה קובע את חובת המכרז החלה על מינוים בשירות המדינה, כאשר לממשלה ישנה סמכות להוציא מספר משרות מחובת המכרז לפי המלצת וועדת השירות. בתנועה לאיכות השלטון ציינו כי היות וככל שידוע לתנועה, משרת "מנהל נמל" אינה פטורה מחובת המכרז ואף אין המלצה של וועדת השירות לעניין זה, אם אכן מונה או באם ימונה מר רותם לתפקיד מנהל נמל ברשות הספנות והנמלים, ללא מכרז, יהא בכך משום הפרת חוק המינויים.
 
התנועה כותבת עוד במכתבה, כי לא ברור כיצד אדם אשר קיימים כנגדו ממצאים מנהליים המצביעים על התנהלותו הבעייתית, וממידע שהגיע אל התנועה עולה כי אף נפתחה לאחרונה חקירה משטרתית בנוגע לממצאים האמורים, ייבחר דווקא הוא, לתפקיד בכיר וחשוב אשר לפחות על פי שמו "מנהל נמל" מכיל סמכויות רבות אם לא חופפות לתפקיד של מנכ"ל הנמל.
 
עוד נמסר כי באמצע ינואר פנתה התנועה לכב' השופט (בדימוס) יצחק רביבי, למנהל רשות החברות הממשלתיות, מר אייל גבאי, לסגנו מר שמעון בן חמו ולגב' איריס שטרק, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, בנוגע למועמדותו של מר שאול רותם לתפקיד של מנכ"ל נמל אשדוד, וזאת במסגרת הליך הרפורמה שעברו נמלי ישראל והפיכתם לחברות ממשלתיות. במכתבה התייחסה התנועה למספר פרשיות מתקופת כהונותיו של מר רותם הן כסמנכ"ל למנהל ומשאבי אנוש והן כמנהל נמל אשדוד, מהן עולה תמונה שעל פניה מצביעה על התנהגות נורמטיבית פגומה של מר רותם, בין היתר, במעורבותו בקבלת עובדים שלא ע"פ החוק ותוך הפרת הנהלים הרלוונטיים.
 
שאול רותם הגיב לדברים וציין כי על ההיבט הפרוצדורלי הוא אינו יכול להגיב שכן לא הוא מינה את עצמו לתפקיד. הוא ציין שככל הידוע לו, כל בעלי התפקידים הבכירים ברשות הנמלים, לרבות מנכ"לים וראשי אגפים, לא עומדים שוב למכרז חוזר אלא מתמנים באופן אוטומטי לתפקידים שונים, בכפוף לחוק הנמלים החדש.
 
בהיבט האישי אמר רותם כי במשך קרוב לשנתיים הוא הוביל רפורמה מאד משמעותית שתכליתה היה שינוי סדרי בראשית בכל נושא הקליטה וקידום עובדים בנמל אשדוד, רפורמה שלדבריו זכתה להצלחה ולגיבוי מצד בתי הדין לעבודה. "כשלב ביניים, מצער מאד שאני זה שצריך להיות שעיר לעזאזל, במסגרת הדה-לגיטימציה שוועד העובדים מנסה ליצור כלפי. אני משוכנע שבשלב הסופי יתברר שהכל התנהל באופן תקין, אך בשלב הביניים הנוכחי, אני הוא זה שמשלם מחיר אישי על הרפורמה שעשיתי".
 
בלשכת שר התחבורה הודיעו כי לא יתייחסו להודעה בשלב זה.