השופט אדלר: יוגב ושני ימשיכו את המו"מ עד ליום שלישי בבוקר

החלטת ביה"ד מהבוקר מציינת כי בית הדין התרשם מן ההתקדמות הניכרת שהושגה במשא ומתן ומרצון הצדדים להגיע להסכם ביניהם


00:00 ,11.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בית הדין הארצי לעבודה קיבל הבוקר דיווח בנוגע להתקדמות המשא ומתן בין הצדדים, מיו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, מר שלמה שני, ומהממונה מטעם המדינה על הטיפול בשינויים המבניים בנמלים, מר אורי יוגב. החלטת ביה"ד מהבוקר מציינת כי בית הדין התרשם מן ההתקדמות הניכרת שהושגה במשא ומתן ומרצון הצדדים להגיע להסכם ביניהם.

לאור זאת, על הצדדים להמשיך לנהל משא ומתן ביניהם, ולדווח לבית הדין על התקדמות המשא ומתן ביום שלישי, 13 ביולי, בשעה 09:00.

כזכור, ביום רביעי בערב נתקיימה, בלשכתו של הנשיא סטיב אדלר, פגישה שבסיומה הוסכם בין אורי יוגב מהאוצר ושלמה שני - יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, כי הם יתאמו פגישות לצורך קיום משא ומתן עד להיום בבוקר ואז יבואו הצדדים לדווח לשופט על ההתקדמות במו"מ.


ועדי הנמלים: "אם ההצעה עוברת היום בועדת הכספים – כל חברי הועדים בנמלים מגישים מכתב התפטרות"

ועדת הכספים עדיין דנה, בדקות אלו, באישור חוק הנמלים. "אם ההצעה עוברת היום בועדת הכספים – כל חברי הועדים בנמלים מגישים מכתב התפטרות", כך אמר לפני שעה קלה דודו פרץ, יו"ר ועדי נמל חיפה, במסגרת ראיון שנערך עימו בתוכנית "בחצי היום", ברשת ב' של קול ישראל. פרץ טען כי השיטה של להעביר את החוק ורק אח"כ לנהל מו"מ על סעיפי החוק השונים, היא דרך שכלל אינה מקובלת על ועדי הנמלים. לדבריו, משא ומתן צריך להתנהל עם ועדי הנמלים עצמם, אך בשבועות האחרונים לא התקיים כלל מו"מ, אלא סדרת פגישות בין שלמה שני מההסתדרות עם אורי יוגב מהאוצר. "הפתרון יהיה רק מול עובדי הנמלים", סיכם.

גם יוגב התראיין לפני שעה קלה בקול ישראל. יוגב ציין כי המו"מ עם עובדי הנמלים מתנהל מזה 300 יום ולראשונה בתולדות מדינת ישראל הגיע ביה"ד הארצי לעבודה למסקנה שהוא יכול לאפשר לממשלה להתקדם בחקיקה אך לא לאפשר לעובדים לשבות, משום שלדבריו, הגיע ביה"ד למסקנה כי עובדי הנמלים לא מעוניינים בשינוי. עם זאת, לדבריו, בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינספור ואף שונו סעיפים רבים במסגרת החקיקה, על מנת "להרגיע" את העובדים לגבי זכויותיהם שבהם אין שום כוונה לפגוע.

יוגב ציין כי השינוי לא ייעשה על חשבון העובדים, וזאת מאחר והאוצר שומר על זכותם במלואם. לדבריו, האוצר כן מקיים, גם בימים אלו, מו"מ יומם ולילה מתוך כוונה שבהצעת החוק יהיו גם הסכמים כאלה שימנעו "כל מיני הפרות חוק לא לגיטימיות של העובדים". יוגב ציין כי דוקא הושגה התקדמות רבה והעדות לכך היא הודעת ביה"ד הארצי לעבודה מהבוקר.