השביתות בנמלי מערב ארה"ב עדיין נמשכות

בהודעה שפרסם נשיא ה- PMA, מר Joseph Miniace ב-1 ליולי 2002, מבטיח נשיא ה- PMA לשאת ולתת ככל הנדרש עד להשגת הסכם כולל ונרחב, וביקש גם מהאיגודים עצמם לעשות כן. בקשתו באה ביחד עם בקשות דומות מהשלטונות הפדראליים והמקומיים בכדי לשמור על פעילותם השוטפת של הנמל


00:00 ,07.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
ארגון ה-Pacific Maritime Association התחייב להמשיך לשאת ולתת עם השובתים עד להשגת הסכם. הארגון מפציר באיגודי השובתים (International Longshore and Warehouse Union  (ILWU  לאפשר שינוע חופשי של הטובין בעוד השיחות נמשכות.
 
בהודעה שפרסם נשיא ה- PMA, מר Joseph Miniace  ב-1 ליולי 2002, מבטיח נשיא ה- PMA לשאת ולתת ככל הנדרש עד להשגת הסכם כולל ונרחב, וביקש גם מהאיגודים עצמם לעשות כן. בקשתו באה ביחד עם בקשות דומות מהשלטונות הפדראליים והמקומיים בכדי לשמור על פעילותם השוטפת של הנמלים. כמו כן בקש נשיא ה- PMA גם לא להאט את העבודה, כפי שעשו בשנים 1999 ו- 1996, משום שגם זה פוגע במערך ההובלה, והוסיף והזהיר כי דבר זה יכול להביא את ה- PMA לגרום לסגירת נמלים ולכן הוא סבור כי חשוב להגיע להסכם ליד שולחן הדיונים.
 
ה- PMA הציעה לעובדי האיגודים משכורת ותנאים מן הטובים ביותר והיא גם מבטיחה שאיש לא יפוטר מביניהם בגלל יישומים טכנולוגיים חדשים.
 
יישום טכנולוגיה חדשה ומודרנזיציה היו חלק מההצעה שהוגשה לאיגודים המקצועיים. מודרניזציה תאפשר לתעשייה הימית לגדול כפי שקרה גם לאחר אימוץ טכנולוגית המכולות בשנות ה- 60. לדעת ה- PMA נמלי המערב של ארה"ב נופלים משאר הנמלים המתקדמים בעולם, ולא יוכלו לעמוד בגידול העתידי של שינוע מטענים מבלי להתייעל ולאמץ שיטות טכנלוגיות מתקדמות ומודרניות ולהביא על ידי כך גם גידול בסחר הבינלאומי של ארה"ב. חוזה העבודה, שהיה תקף במשך שלוש שנים, הסתיים ב- 1 ביולי 2002.
 
ה- PMA  הוציאה ב- 1 ליולי 2002, הודעה מיוחדת לעתונות בו הוא מודיעה כי המצב הוא כזה ששני הצדדים לסכסוך מסכימים להמשיך את החוזה הישן על בסיס יומיומי, עד לסיום המשבר.
 
נכון לכתיבת שורות אלו, החוזה הישן הוארך על ליום שני, ה- 8 ביולי, ולא מתוכננים משאים ומתנים עד לסוף השבוע.