השביתות בנמלי החוף המערבי של ארה"ב עדיין נמשכות

בהודעה לעתונות שפירסם ארגון ה- PMA - PACIFIC MARITIME ASSOCIATION, ב- 5 לאוקטובר 2002, תובע הארגון מה- ILWU להמשיך ולחתום על הארכת הסכם העבודה הקיים מזה שלוש שנים - על בסיס יומי, כדי לאפשר את פתיחת הנמלים בחוף המערבי של ארה"ב.


00:00 ,06.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
בהודעה לעתונות שפירסם ארגון ה- PMA - PACIFIC MARITIME ASSOCIATION, ב- 5 לאוקטובר 2002, תובע הארגון מה- ILWU להמשיך ולחתום על הארכת הסכם העבודה הקיים מזה שלוש שנים - על בסיס יומי, כדי לאפשר את פתיחת הנמלים בחוף המערבי של ארה"ב.

לטענתם, הנמלים יכולים להפתח לעבודה בהנף קולמוס אחד. בינתיים הנמלים נשארים סגורים וה-PMA , המייצג במאבקו גם את חברות הספנות, נאלץ לסגור את הנמלים כל עוד העובדים אנשי ה-ILWU, גורמים לשביתת האטה המשבשת את העבודה בנמלים באופן חמור ביותר. לדברי ה- PMA, הם נאלצים לעשות זאת כדי שלא יקרו דברים כאלו בעתיד.

בפעם האחרונה שנפתחו הנמלים מבלי להאריך את החוזה הקיים, העובדים, אנשי ה- ILWU גרמו להאטה כה משמעותית בעבודה שהשביתה את הפעילות בנמלים כמעט לגמרי. ולכן הפעם מבקשים ב- PMA לפתוח את הנמלים רק בעקבות המשך החתימה על ההסכם הקיים.

לדברי ה- PMA, לאחר 60 יום של עבודה באמצעות הארכת חוזה העבודה הקיים על בסיס יומי, הפסיקו נציגי העובדים ב- 1 לספטמבר 2002 לחתום על המשך ההסכם והחלו בפעולות האטה בעבודה, דבר שהוא אינו חוקי לפי ההסכם. ה- PMA מזכיר כי הציע הצעה נדיבה ביותר לעובדים כולל הגנה למי מהעובדים שיפגע מהכנסת טכנולוגיה מודרנית לנמלים.