הרשויות בארה"ב ובאירופה אישרו את עסקת המיזוג בין Maersk ו- P&O Nedlloyd

הנציבות האירופית ומשרד המשפטים האמריקאי אישרו לחברת A.P. Moller-Maersk לרכוש Royal P&O Nedlloyd ; האישור של הרשויות באירופה ובארה"ב היה אחד התנאים לרכישה


00:00 ,31.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בסוף השבוע הודיעה חברת A.P. Moller-Maersk כי הנציבות האירופית ומשרד המשפטים האמריקאי אישרו לה לבצע את רכישת Royal P&O Nedlloyd ; האישור של הרשויות באירופה ובארה"ב היה אחד התנאים לרכישה
 
במטרה להשיג את האישור מנציבות השוק האירופי התחייבו שתי החברות להסיט את השרות של Royal P&O Nedlloyd N.V מנתיב הסחר שבין אירופה ודרום אפריקה במקרה וההסכם יתממש. חברת A.P. Moller-Maersk תמשיך את השרות הקיים בין אירופה ודרום אפריקה.
 
יתר על כן, עם השלמת העסקה, חברת Royal P&O Nedlloyd N.V אמורה לבטל את חברותה בכמה קונפרנסים וקונסורציומים שחברת A.P.Moller -Maersk A/S אינה חברה בהם, במיוחד בקו שבין אירופה לדרום אפריקה, אוסטרליה, ניו זילנד, צפון ומרכז אמריקה. פרישה זו מהקונפרנסים תיכנס לתוקפה לאחר תקופת המתנה מאז פרסום הודעת הרכישה.
 
באשר לארה"ב, תקופה ההמתנה הנדרשת על פי חוקת  ה- Hart-Scott-Rodino להגבלים עיסקיים משנת 1976, ושהיתה אחת מתנאי הרכישה, כבר פגה מבלי שהועלו דרישות נוספות ממשרד המשפטים האמריקאי, דבר שמשמעותו שכל דרישות רשויות ההגבלים העיסקיים נענו.
 
על כן, המחזיקים במניות חברת Royal P&O Nedlloyd N.V יכולים מעתה להציע את מניותיהם עד לתאריך ה-4 באוגוסט 2005 בשעה 03:00 שעון אמסטרדם.