הקרב על מעגן הדיג בקישון: מנהל המעגן שמסיים תפקיד מבקש למנוע את העסקתו של מנהל המעגן הנוכחי

מנהל מעגן הקישון עד לאחרונה, יגאל שץ, הגיש בימים אלה בקשה לצו מניעה בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, כנגד מינויו של מרדכי חבר, סגנו לשעבר, שמונה לתפקיד לאחר סיום תפקידו של שץ במעגן הדיג


00:00 ,18.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל מעגן הקישון עד לאחרונה, יגאל שץ, הגיש בימים אלה בקשה לצו מניעה בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, כנגד מינויו של מרדכי חבר, סגנו לשעבר, שמונה לתפקיד לאחר סיום תפקידו של שץ במעגן הדיג.
 
בכתב הבקשה לצו נטען כי חבר, החבר במרכז מפלגת העבודה, הפעיל את קשריו הפוליטיים וגרם לכך שפוליטיקאים שונים יפעילו לחץ על שר התחבורה, מאיר שטרית.
 
לטענתו של שץ, שכיהן משך 14 שנים כמנהל מעגן הדיג בקישון, סיום תפקידו נובע משינויים מבניים, במסגרתם עבר מעגן הדיג מאחריותה של חברת נמל חיפה, לאחריותה של חנ"י, חברת נמלי ישראל, כך שהוא עלול להיות מפוטר. עוד טוען שץ כי הפגין יכולות מרשימות בניהול מעגן הדיג.
 
במענה לטענותיו של יגאל שץ, טוען מרדכי חבר, באמצעות עורכי הדין קרן אבידן ואילן גורביץ ממשרד אבני הרצוג שועלי ישורון את גורביץ ושות' כי הוא אמנם חבר מפלגת העבודה, אולם כל השרים הרלבנטיים לנמל, הם שרים מהמפלגה היריבה דווקא: הן שר התחבורה והן שר החקלאות שייכים לליכוד.
 
לטענת חבר, שץ עצמו, שהעלה את הטיעון הפוליטי, מזוהה עם הליכוד, ועדים שהעידו לטובתו בבית הדין הם פעילי ליכוד מוכרים. "פעילותי הפוליטית יכלה להשפיע, אם בכלל, אך ורק לרעתי" טוען חבר, אשר שימש כרב חובל משך 15 שנה, וכמזכיר הארצי של איגוד קציני הים, עד לפרישתו בעקבות בעיה רפואית.
 
חנ"י (לשעבר רשות הנמלים), שמינתה את חבר לתפקיד מנהל נמל הדיג, הודיעה לבית הדין לעבודה, באמצעות עו"ד נחום פינברג, כי המינוי היה מקצועי בלבד וכי לא הופעלו לחצים, פוליטיים או אחרים. "מכל עובדיה", ציינה חנ"י, "חבר הינו בעל הכישורים המקצועיים המתאימים ביותר לנהל את מעגן הדיג".
 
הדיונים בתיק זה מתנהלים בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה. נודע כי בתקופה הקרובה אמור בית המשפט לפסוק בעניין זה. עד כה כאמור טרם התקבלה החלטה בעניין.