הקבינט החברתי כלכלי אישר שורת צעדים לקידום הקמת משקף מכולות בנמל חיפה

בהמשך להחלטה קודמת להגדיר את ההקמה של משקף מכולות בנמל חיפה, כפרויקט ביטחוני-כלכלי בעדיפות לאומית גבוהה, אישר שלשום הקבינט החברתי כלכלי שורת צעדים שהציע שר האוצר בנימין נתניהו, על מנת


00:00 ,06.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
איתן רוב, מנהל אגף המכס ומע"מ: "יש חשיבות רבה להסכמה שהושגה על הקצאת הקרקע, ויש לפעול במהירות ליישומה"

בהמשך להחלטה קודמת להגדיר את ההקמה של משקף מכולות בנמל חיפה, כפרויקט ביטחוני-כלכלי בעדיפות לאומית גבוהה, אישר שלשום הקבינט החברתי כלכלי שורת צעדים שהציע שר האוצר בנימין נתניהו, על מנת לקדם בדחיפות את הקמתו.

בין השאר הוחלט כי מינהל מקרקעי ישראל יקצה כ– 50 דונם בחכירה לרשות הנמלים ב"שטח הקרנטינה" הנמצא בקרבת הנמל. עוד הוחלט כי רשות הנמלים תעמיד את השטח הדרוש להקמת פרויקט משקף המכולות לשימוש אגף המכס ומע"מ, כ – 25 דונם, בחכירת משנה ובהתאם לדמי חכירה, כפי שייקבעו על ידי השמאי הממשלתי. בעתיד, אם יידרש משקף מכולות נוסף לבדיקות היצוא, יוקצה שטח נוסף, במידת הצורך, בצמוד לשטח הנוכחי.

החלטה נוספת שנתקבלה קובעת שרשות הנמלים תמנה נציג מטעמה לצורך קידום הנושא מול הנהלת אגף המכס ומע"מ והחברה המייעצת לפרויקט, במטרה לסיים את הליך הקצאת השטח לפרויקט עד 1 ביוני 2004.

ולבסוף, סוכם כי מנהל אגף המכס ומע"מ ימשיך להוביל את קידום הפרויקט וידווח מדי תקופה על התקדמותו לועדת שרים לכלכלה וחברה.

בהציגו את הנושא בפני חברי הקבינט אמר איתן רוב, מנהל אגף המכס ומע"מ, כי "מאז הפעלתו המוצלחת של משקף המכולות באשדוד, בפברואר 2004, אנו עדים לניסיונות להסטת מטענים לחיפה, כשברקע האיומים הביטחוניים ולכן יש חשיבות רבה להסכמה שהושגה על הקצאת הקרקע, ויש לפעול במהירות ליישומה בכדי שניתן יהיה לקדם את תהליך ההקמה ולעמוד ביעד שנקבע לתחילת פעולת המשקף במחצית השנייה של שנת 2006".