הסתיימה חקירת צוות האניה "צים אסיה"

ביום שישי הסתיים שלב חקירת צוות האניה "צים אסיה" בהונג קונג, שם עגנה האניה; את החקירה ניהל רב חובל חורחה מגיד, מפקח ימי של רשות הספנות והנמלים, שמונה על ידי השר שטרית לחקור את התאונה; צים תקים אנדרטה לזכר הנספים בתאונה הימית


00:00 ,09.10.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום שישי הסתיים שלב חקירת צוות האניה "צים אסיה" בהונג קונג, שם עגנה האניה; את החקירה ניהל רב חובל חורחה מגיד, מפקח ימי של רשות הספנות והנמלים, שמונה על ידי השר שטרית לחקור את התאונה; צים תקים אנדרטה לזכר הנספים בתאונה הימית
 
המפקח הימי, רב חובל מגיד, גבה עדויות מאנשי הצוות של האוניה ובדק, בין השאר, את מכשירי האוניה ומסמכיה. חברת צים התבקשה להעמיד לרשות המפקח הימי את כל הממצאים שנאספו עד כה ונאסר עליה לבצע כל שינוי באוניה, לרבות צביעת דופן האוניה שנפגע בעת התאונה.
 
בנוסף, שר התחבורה מאיר שטרית החליט, כמחווה של רצון טוב, לאפשר לצוות החקירה היפני לתשאל את אנשי צוות האונייה הישראלית, וזאת במטרה להגיע לחקר האמת. זאת למרות שהחוק הבינלאומי אינו מחייב את ישראל לאפשר את חקירת הימאים הישראליים מאחר והתאונה ארעה במים בינלאומיים ולא במים הטריטוריאליים של יפן.
 
וכך, לאחר סיום החקירה של רב חובל מגיד, ובשיתוף פעולה של חברת צים, איפשרה רשות הספנות והנמלים לצוות חקירה מיפן לעלות על האוניה הישראלית "צים אסיה" ולגבות עדויות מרב החובל ומקצין המשמרת של האוניה שהיה נוכח בסיפון, בעת התאונה שבה נהרגו שבעת אנשי צוות ספינת הדייגים היפנית.
 
תשאול הצוות הישראלי נעשה בנוכחות מפקח רשות הספנות והנמלים והוא התקיים לאחר סיום החקירה הישראלית. לחוקרים היפנים ניתנה אפשרות לעיין במפות ובמסמכים וכן לקחת דגימות צבע נוספות מהאוניה.
 
לאחר סיום החקירה עשה קברניט האנייה את דרכו לישראל לטובת המשך החקירה בארץ, אם יידרש.
 
 
צים תקים אנדרטה
 
מנכ"ל צים, דורון גודר, הודיע בפגישתו עם מושלת האזור ביפאן, בו מתגוררות משפחות הדייגים שניספו, כי בכוונת צים להקים שם אנדרטה לזכר הנספים בתאונה הימית. גודר אמור להיפגש היום עם משפחות הנספים כדי להביע את התנצלות ותנחומים למשפחות.