הסנט האמריקאי אישר חוק ל"מלחמה" במטענים בלתי נדרשים - סב"ן

בתאריך 22/09/2004 אישר הסנט האמריקאי את חוק port security bill אשר יחייב את חברות הספנות להעביר, תוך שבעה ימים, סחורות בלתי נדרשות מהרציפים למחסנים הנמצאים בפיקוח המכס


00:00 ,05.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בתאריך 22/09/2004 אישר הסנט האמריקאי את חוק port security bill אשר יחייב את חברות הספנות להעביר, תוך שבעה ימים, סחורות בלתי נדרשות מהרציפים למחסנים הנמצאים בפיקוח המכס.

החוק יאפשר לרשות המכס האמריקאית להטיל קנס בשיעור של 5,000$ על חברות שלא תעברנה סחורות מהרציפים למחסנים בפיקוח המכס. הסנטורים האמריקאים רואים בחוק החדש כצעד משלים למדיניות הביטחון האמריקאית וכי נהלי העבודה החדשים יצמצמו את האפשרות שמכולה המכילה פצצה מלוכלכת תשהה על הרציפים מבלי שניתן יהיה לדעת את תכולתה.

החוק הקיים מתיר אחסון מכולות לפרק זמן של 15 – 20 יום העברתם למחסנים בפיקוח המכס ותשלום קנס בסך 1,000 $ במידה והסחורה מושארת ברציף מעל ומעבר לפרק הזמן המותר.

ארגון סוכני המכס בארה"ב הביע את מורת רוחו מנוסח החוק. בנייר עמדה אותו הציג הארגון לוועדה בסנט אשר דנה בחוק החדש כי הקנסות כבדים יתר על המידה. הארגון ציין כי על פי הנוסח הקיים, ניתן להטיל קנס על כל מטען הנמצא במכולת גרופז' ובמקרה כזה יכול מוביל להידרש לשלם סכום של 150,000$ למכולה.

זאת ועוד הארגון האמריקאי מציין כי העברת מכולה לאחסון במחסן בפיקוח מכס תחייב עריכת בדיקה לפני ההעברה וכי הדבר כרוך בעלויות נוספות וכן בתשלומי השהייה למכולות.

לאחר שאושר על ידי הסנט חייב החוק המוצע לעבור לבית הנבחרים לדיון מחודש. כל הגורמים בארה"ב החלו להתארגן לקראת מלחמת חורמה בהצעת החוק.