הסחבת במעבר קרני בשל האילוצים הביטחוניים, מייקרת את עלות ההובלה לתעשיינים בכ- 60% - 50%

הסחבת במעבר קרני, בשל האילוצים הביטחוניים, מייקרת את עלות ההובלה לתעשיינים בכ- 60% - 50%. כך אומר יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים. מדובר מממוצע של כ- 3,500 ש"ח להובלה אחת של מכולה, ליותר מ- 5,000 ש"ח.


00:00 ,25.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
  
בליזובסקי, לשר התחבורה ולשר הביטחון:
הסחבת במעבר קרני בשל האילוצים הביטחוניים, מייקרת את עלות ההובלה לתעשיינים בכ- 60% - 50% ; קורא- להוזיל את אגרות המעבר ולפטור מדמי אחסנה מטענים שעוכבו בשל סיבות ביטחוניות
 
 הסחבת במעבר קרני, בשל האילוצים הביטחוניים, מייקרת את עלות ההובלה לתעשיינים בכ- 60% - 50%. כך אומר יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים. מדובר מממוצע של כ- 3,500 ש"ח להובלה אחת של מכולה, ליותר מ- 5,000  ש"ח.
 
 בליזובסקי פנה לשרים סנה ובן אליעזר להעמיד ציוד נדרש וכוח אדם מיומן לתפעולו המהיר והיעיל של מסוף קרני. כן קרא בליזובסקי לשר התחבורה ולשר הביטחון להוזיל את אגרות המעבר (שנעים כיום מ- 150 ש"ח למשאית קלה, ל- 350  ש"ח לסמיטריילר), ולפטור מדמי אחסנה למשך מספר ימים, במקרים בהם המטענים עוכבו בשל סיבות ביטחוניות שאינן קשורות לבעל המטען.
 
 במכתב לשר התחבורה מר אפרים סנה ולשר הביטחון מר בנימין בן אליעזר טוען בליזובסקי כי התפעול של מעבר קרני ע"פ הכללים והנהלים הקיימים, גורם לקשיים רבים, בראש ובראשונה לנהגים המובילים. כן גורם הדבר לעלויות בלתי סבירות של ההובלה.
 
 בליזובסקי מציין במכתבו כי להתאחדות התעשיינים הגיעו תלונות של מפעלים הטוענים כי בשל הספק נמוך של המסוף הם נדרשים לשלוח את אותו מטען מספר פעמים הלוך ושוב. כמו כן נאלצים נהגים ללון במשאיות, לעיתים אף יומיים ויותר, רק כדי לא להפסיד את התור- דבר זה יוצר בעייה לביטחונם האישי ומייקר את עלות ההובלה. כן טוענים התעשיינים כי נהגי המשאיות אינם זוכים ליחס נאות מצד מנהלי המסוף.
 
 עוד טוענים המפעלים כי רק מלגזה אחת לשינוע מכונות, מופעלת במעבר קרני, וגם זאת ע"י נהג בלתי מיומן. כך, כשפועל המסוף, קצב המעבר הינו איטי, אומר מנכ"ל התאחדות התעשיינים. בליזובסקי מציין כי תוספת של מלגזות ונהגים מקצועיים במעבר קרני, היתה מקלה על הלחץ ומשחררת את המשאיות מהמתנה של שעות רבות.
  עוד טוענים התעשיינים כי רשות שדות התעופה גובה דמי אחסנה גם עבור מטענים שהושהו בשל סיבות ביטחוניות, או בשל ההספק הנמוך של המעבר. אין כל הצדקה , אומר בליזובסקי, שבעלי מכולות ריקות, ששהו במעבר קרני, ישלמו דמי אחסנה.