הסדרת פעילות הדיג בנמל אשדוד

יו"ר חברת נמל אשדוד איריס שטרק ושר החקלאות ישראל כץ יפעלו במשותף להסדרת פעילות הדיג בנמל, כך סוכם אתמול בביקור שערך השר כץ בנמל אשדוד. במסגרת זו סוכם להסדיר את פעילות הדיג וחוות הדגים בשטח הנמל. בנמל אשדוד פועלות כיום כ- 60 סירות דייגים. חברת נמל אשדוד הו


00:00 ,23.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר חברת נמל אשדוד איריס שטרק ושר החקלאות ישראל כץ יפעלו במשותף להסדרת פעילות הדיג בנמל, כך סוכם אתמול בביקור שערך השר כץ בנמל אשדוד. במסגרת זו סוכם להסדיר את פעילות הדיג וחוות הדגים בשטח הנמל. בנמל אשדוד פועלות כיום כ- 60 סירות דייגים. חברת נמל אשדוד הוקמה בחודש שעבר בעקבות החלטת הממשלה על יישום הרפורמה בנמלים.

בביקור השתתפו גם ראש העיר אשדוד צבי צילקר, מנכ"ל משרד החקלאות יוסי ישי, מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות חיים אנג'וני ומנכ"ל חברת נמל אשדוד שוקי סגיס. זהו הביקור הראשון של שר בחברת נמל אשדוד, לאחר כניסת הרפורמה והפעלת חברת הנמל ב- 17.2.05.

לדברי איריס שטרק , יו"ר חברת נמל אשדוד "פעילות הדיג וחוות הדגים בנמל היא רצויה אולם, יש להבטיח את בטחון הדייגים במסגרת הפעילות הכוללת של הנמל ולכן יש להסדיר את פעילות הדיג ולוודא שכל הדייגים פועלים ברישיון ובהתאם לנהלים". חוות הדגים בנמל מייצרת בין 500-700 טון דגים בשנה.

שטרק אמרה עוד כי היא בוחנת בימים אלה הצעה להקמת נמל דייגים תיירותי בשפך נמל לכיש מדרום לשובר הגלים הדרומי, מחוץ לשטח הנמל, אשר תאפשר את הרחבת פעילות הדיג. "נושא זה," אמרה שטרק, "אמור יהיה להבחן במסגרת ההערכות העסקית החדשה של חברת נמל אשדוד."