הנשיא סטיב אדלר: הרפורמה בנמלים טובה למשק ולעובדים

אתמול התקיים סיור של משלחת שופטים מבתי הדין לעבודה, בראשות הנשיא השופט סטיב אדלר, בחברת נמל חיפה. הסיור עסק בהכרות עם הנמל, תוכניות הפיתוח שאושרו יחד עם הדגשים על תהליכי ויחסי העבודה בנמל לאור השינויים המבניים


00:00 ,18.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא בית המשפט לענייני עבודה, השופט סטיב אדלר, בראש משלחת שופטים בביקור נמל חיפה: הרפורמה טובה למשק, לעובדים וליחסי העבודה בארץ
 
אתמול (17 יולי) התקיים סיור של משלחת שופטים מבתי הדין לעבודה, בראשות הנשיא השופט סטיב אדלר, בחברת נמל חיפה. הסיור עסק בהכרות עם הנמל, תוכניות הפיתוח שאושרו יחד עם הדגשים על תהליכי ויחסי העבודה בנמל לאור השינויים המבניים שחלו כתוצאה מהרפורמה של הפיכת הנמלים לחברות עצמאיות.
 
את המשלחת אירח יו"ר חברת נמל חיפה, מר דוד חרמש והמנכ"ל עמוס עוזני שציינו בפני האורחים שכעת עם השינויים המבניים על כולם לתת כתף להצעדת הנמל לשנים של פיתוח. "העובדים מבינים", ציינו השנים בפני האורחים, "שכעת יש להירתם למשימה של שיפור השרות ומתן פתרונות תפעוליים טובים יותר ללקוחות כי אחרת הם פשוט ינסו לקבל את השרות מנמל אחר".
 
"התחרות כיום בין הנמלים תתבטא בשלב הראשון בשיפור השרות וזמני התגובה ללקוחות", ציין עמוס עוזני- מנכ"ל הנמל. עוזני הציג בפני האורחים את בעיותיו של הנמל מהיבט של חוסר העורף היבשתי ופיגור משמעותי בהשקעות ותשתית שלא בוצעו בעבר.
 
השופט סטיב אדלר אמר בביקורו: "הזרוע המשפטית רואה את עצמה שותפה לתהליך שבין העובדים, ההנהלה והממשלה. כגוף שמכיר את הנושא מזה למעלה מעשרים שנה, אני שמח לסכם את התהליך כתהליך מוצלח". נשיא בית המשפט ציין בסיפוק שנראה כי איכות העובדים ורמתם המקצועית גדולה יותר מבעבר. בדבריו ציין מר אדלר את ההצלחה של כל הגורמים להביא את התהליך לסיומו.
 
"כולם למדו", ציין השופט אדלר והוסיף שהמשק הישראלי לא יכול לקבל הפסקת עבודה והשבתות של נמלי ים ואו אויר. "אסור לחנוק את הכלכלה".
 
לאורך כל האירוע ציין והדגיש נשיא בית המשפט לענייני עבודה את המחויבות לפעולה המשותפת של העובדים וההנהלה בכדי להצליח לייצג ולקדם את צרכי הנמל והעיר מול הגורמים הממשלתיים וחברת חנ"י .
 
דודו פרץ, יו"ר ועד העובדים, ציין בפני האורחים שהסכם הרופרמה יצר אי בהירות בכל מה שנוגע ביחסים שבן הנמל, ההנהלה לבין הנהלת חברת נמלי ישראל. "נוצרה בירוקרטיה מיותרת שיתכן ותפריע לתפעול ולניהול השוטף", אמר. לדבריו, גם גורמים במשרד האוצר מודעים למורכבות של חלוקת האחריות.
 
בסופו של הסיור יצאו האורחים לשייט בנמל. הם קיבלו סקירה על ההשקעות האדירות שחברת הנמל אמורה להשקיע בשנים הקרובות עם הקמתו של נמל הכרמל, השקעות שיביאו להגדלת כושר התחרות של הנמל הן בארץ והן מול נמלים באגן הים התיכון.