הניסיונות האחרונים נכשלו - שביתה בנמל אשדוד

רשות החברות ביקשה להכניס שינויים בטיוטת ההסכם – שינויים להם מתנגדים העובדים. הפגישה בין הצדדים המעורבים בעניין לא צלחה והשביתה פרצה אמש במהלך משמרת ג'. הנהלת הנמל: משמעות השביתה - שיבוש מוחלט של עבודת הנמל


00:00 ,12.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות החברות ביקשה להכניס שינויים בטיוטת ההסכם – שינויים להם מתנגדים העובדים. הפגישה בין הצדדים המעורבים בעניין לא צלחה והשביתה פרצה אמש במהלך משמרת ג'. הנהלת הנמל: משמעות השביתה: שיבוש מוחלט של עבודת הנמל
 
כפי שכבר פורסם, רשות החברות הממשלתיות הודיעה כי היא נוטה לאשר את טיוטת ההסכם שנחתם בין הנהלת נמל אשדוד לוועד עובדי התפעול בנמל - אך זאת בתנאי שיתקיימו מספר שינויים בהסכם כפי שהוא כתוב כיום. לעומת זאת, נציגי העובדים מתנגדים לשינויים שרשות החברות הממשלתיות מבקשת להציע.
 
בניסיון אחרון למנוע את השביתה באשדוד נכנס ביום לתמונה ראשון בבוקר (11 במרץ) שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, אשר פנה אל שר האוצר אברהם הירשזון וביקש ממנו להתערב בנושא ולאשר את טיוטת ההסכם כפי שהיא.
 
בעקבות פנייתו של נשיא התאחדות התעשיינים התקיימה ביום ראשון בערב במשרד ראש הממשלה, מקום משכנה של רשות החברות, ישיבה בהשתתפות כל הגורמים המעורבים בעניין, בהם אייל גבאי, ראש רשות החברות הממשלתיות, צחי טבקמן, ראש האגף המקצועי בהסתדרות, נציגי ועדי העובדים בנמל אשדוד ונציגי הנהלת נמל אשדוד בהם שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד. נציגי התאחדות התעשיינים לא הגיעו לישיבה בסופו של דבר. 
 
לטענת חיים שייב, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות אשר נכח אף הוא בישיבה, נציגות העובדים סירבה לפתוח מחדש את המשא ומתן ולנהל אותו כל פעם מחדש עם דרגים שונים. "מבחינת העובדים נחתם הסכם עם הנהלת נמל אשדוד אשר סוכם עם כל הצדדים, ואילו רשות החברות הממשלתיות דרשה להיכנס מחדש למשא ומתן. זה לא היה מקובל על העובדים".
 
כאמור, הפגישה בין הצדדים לא צלחה והשביתה פרצה בסביבות השעה 22:00 בלילה במהלך משמרת ג'. נכון לרגעים אלו לא ידוע על מהלכים אשר נעשים על מנת להביא את השביתה לסיומה.
 
הנהלת נמל אשדוד הודיעה הבוקר באופן רשמי כי "החל מאתמול, יום א' 11.3.07, עם תחילת משמרת ג' בשעה: 22:30, החלה שביתה של ועדי התפעול בנמל. משמעות ההשבתה היא שיבוש מוחלט של עבודת הנמל". 
 
הנהלת הנמל הוסיפה כי "ועדי התפעול הודיעו על השביתה בעקבות דרישת רשות החברות הממשלתיות להכניס שינויים לטיוטת ההסכם שגובשה בין הנהלת נמל אשדוד לבין ועדי התפעול".
 
כזכור, טיוטת ההסכם אושרה לפני כשבועיים על ידי דירקטוריון החברה והועברה כמתחייב לאישור רשות החברות והממונה על השכר באוצר.
 
דירקטוריון חברת נמל אשדוד ביקש מרשות החברות לאשר את טיוטת ההסכם שגובש עם שני ועדי העובדים בנמל ולהגיע למערך הסכמות כולל עם הוועדים בנמל. מהלך זה, לטענת הנהלת הנמל, יאפשר המשך הצמיחה של הנמל לטובת ציבור הלקוחות, העובדים והמשק הישראלי.