הנהלת רשות הנמלים תמליץ להעניק פטור מאגרות אחסנה למטענים שעוכבו בנמלים

הנהלת רשות הנמלים תמליץ בפני מועצת הרשות להעניק פטור מלא מאגרות אחסנה למטענים שעוכבו בנמלים במהלך השביתה, כמך מסר היום מר עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, בתום דיון מיוחד של הנהלת הרשות בנושא היערכות הנמלים לסיום מהיר של הטיפול במטענים ובאניות


00:00 ,12.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים : "ניתן יהיה עד סוף השבוע להתגבר על הפיגור שנוצר בהעברת המטענים"

הנהלת רשות הנמלים תמליץ בפני מועצת הרשות להעניק פטור מלא מאגרות אחסנה למטענים שעוכבו בנמלים במהלך השביתה, כמך מסר היום מר עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, בתום דיון מיוחד של הנהלת הרשות בנושא היערכות הנמלים לסיום מהיר של הטיפול במטענים ובאניות.

מר רון, אשר סייר במהלך יום ו' והיום בנמלי חיפה ואשדוד, כדי לעמוד מקרוב על חזרת העבודה למתכונת מלאה, אמר כי להערכתו ניתן יהיה עד סוף השבוע להתגבר על הפיגור שנוצר בהעברת מטענים בנמלים ובשחרור אניות. לדבריו כמחצית מ- 60 האניות הנמצאות בנמלים, מצויות כבר בעבודה.


אייל מלמוד – יו"ר אגוד המשתמשים בהובלה ימית דורש פטור מלא באחסנה

הנהלת רשות הנמלים תמליץ להעניק פטור מאגרות אחסנה למטענים שעוכבו בנמליםבמקביל לכך, מר אייל מלמוד, יו"ר אגוד המשתמשים בהובלה ימית, שיגר הבוקר מכתב אל מנכ"ל רשות הנמלים, מר עמוס רון בדרישה לבטל לחלוטין את דמי האחסנה של מכולות שנתקעו בנמלים בזמן השביתה. לדבריו, לבעלי המטענים לא הייתה כל יכולת להוציא את המכולות מהנמלים ועל כן, אין זה הוגן לדרוש דמי אחסנה בתקופת השביתה.

מר מלמוד דורש ממנכ"ל הרשות כי כבר עתה תתקבל החלטה שלא לחייב בדמי אחסנה כלשהם בגין ימי השביתה ואף להוסיף על כך מספר ימי פטור נוספים, כדי לאפשר למגזר העסקי לייצא או לייבא את מטעניו ללא כל חיוב נוסף.

את המכתב חותם מר מלמוד בציינו כי כל החלטה של רשות הנמלים שמשמעותה אינה פטור מוחלט מדמי אחסנה בזמן השביתה, תביא את אגוד המשתמשים בהובלה ימית לפנות לערכאות, בשם בעלי המטענים, ולהפעלת צעדים משפטיים כנגד רשות הנמלים.