הנהלת נמל שנחאי התארחה בנמל חיפה

הביקור בנמל חיפה נעשה בעקבות החתימה על ברית ערים תאומות בין חיפה ושנחאי. חברי המשלחת התעניינו בפיתוח הקשרים עם הנמל והתעניינו בעיקר בתחומי הביטחון בנמל


00:00 ,17.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הביקור בנמל חיפה נעשה בעקבות החתימה על ברית ערים  תאומות בין חיפה ושנחאי. חברי המשלחת התעניינו בפיתוח הקשרים עם הנמל והתעניינו בעיקר בתחומי הביטחון בנמל
 
מחברת נמל חיפה נמסר כי ביום שני השבוע ביקרה בנמל משלחת מטעם הנהלת נמל שנחאי אשר הינו אחד מהנמלים הגדולים בעולם ולאחרונה סומן כנמל הגדול בעולם מבחינת פעילות המכולות שבו עם 26 מיליון TEU בשנת 2007.
 
חברי המשלחת ציינו כי בשנת 2008 הם צופים כי נמל שנחאי ישנע כ-30 מיליון TEU וימשיך להקדים את נמל סינגפור שנחשב עד לאחרונה לנמל המכולות הגדול בעולם.
 
דוד לאסקי, סמנכ"ל השיווק של חברת הנמל, ציין כי הביקור בנמל חיפה נעשה בעקבות החתימה על ברית ערים  תאומות בין חיפה ושנחאי. בעקבות החתימה על הסכם הערים התאומות הגיעה המשלחת, אשר מנתה שישה משתתפים, לביקור רשמי וכללה את סגן יו"ר רשות הנמלים של שנחאי.
 
לדברי לאסקי, חברי המשלחת התעניינו בפיתוח מערכת הקשרים עם נמל חיפה והפגינו עניין בפיתוח הקשרים המסחריים עם הנמל והתעניינו בעיקר בתחומי הביטחון בנמל ומחוצה לו תוך שהם מציגים הערכה ליכולות הנמל בתחום זה.
 
לאסקי הוסיף וציין חברי המשלחת הצהירו כי הם מעוניינים ללמוד את שיטות העבודה בנמל חיפה ובסיום הפגישה עם הנהלת חברת הנמל סוכם על הרחבת הקשרים בין הנמלים.
 
ביקור משלחת מגאנה
 
יש לציין כי בנמל חיפה ביקרה גם משלחת מגאנה אשר כללה כ-15 איש בהם אנשי עסקים וכן את יו"ר רשות הנמלים של גאנה וכן את מנהלי הנמלים בטקוראדי ותמה.
 
לדברי סמנכ"ל השיווק של חברת נמל חיפה, המשלחת הגנאית ביקרה בישראל לשם בדיקת מספר תחומי שיתוף פעולה ובמהלך ביקורה בנמל חיפה התעניינה בעיקר בהליך הרפורמה בנמלים. היועצת המשפטית של רשות הנמלים של גאנה, אשר ביקרה אף היא בנמל, התעניינה במיוחד בהליך הרפורמה, שכן רשות הנמלים בגאנה שוקלת אף היא שינויים בשיטות העבודה בנמליה ועומדת לשלב הליכי הפרטה שונים בשינויים המתהווים.