הנהלת נמל חיפה ביקרה בנמל עקבה

ביום ד' האחרון התארחה משלחת בראשותם של היו"ר חרמש והמנכ"ל עוזני, יחד עם יו"ר ועדת הפיתוח של הדירקטוריון וראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי, אצל הממשל הירדני והנהלת נמל עקבה. המשלחת הישראלית לוותה בדרג הבכיר ביותר, על ידי כבוד השגריר, מר יעקוב הדס


00:00 ,31.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

דוד חרמש- יו"ר הדירקטוריון ועמוס עוזני- המנכ"ל בסיור מקצועי בעקבה – ירדן: לכולנו אינטרס משותף להגברת שיתוף הפעולה בין ירדן ועקבה לבין נמל חיפה.
 
ביום ד' האחרון (27 לחודש), יום לאחר הנחת אבן הפינה לנמל הכרמל, התארחה משלחת בראשותם של היו"ר חרמש והמנכ"ל עוזני, יחד עם יו"ר ועדת הפיתוח של הדירקטוריון וראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי, אצל הממשל הירדני והנהלת נמל עקבה. המשלחת הישראלית לוותה בדרג הבכיר ביותר, על ידי כבוד השגריר, מר יעקוב הדס.
 
המשלחת נפגשה עם מר נאדר דהבי, הנציב העליון של אזור הסחר החופשי של אזור עקבה. מר דהבי, סקר בפני המשלחת מישראל את יעדיו של אזור הסחר החופשי של עקבה, מטרותיו ואת תוכניות הפיתוח של האזור עד לשנת 2020. תוכניות הפיתוח, לדברי המארח, כוללות השקעות ענק בתשתית ובפיתוח פרויקטים תיירותיים, תעשייתם ונמליים שאמורים להביא לפיתוח מואץ של כל האזור.
 
לאחר מכן יצאה המשלחת הישראלית לסיור ופגישה עם מנהל רשות הנמלים של עקבה, שסקר בפני האורחים את פעילות שלושת נמלי עקבה ואת תוכניות הפיתוח ואת מבנה הסחר והתובלה בירדן. בסיומו של הסיור נפגשו האורחים מישראל עם מנהל מסוף המכולות ATC, מסוף שמופעל על ידי חברת AMPT (מקבוצת A.P. Moller-Maersk), אשר זכתה לפני כשנה במכרז להפעלתו. לחברה הדנית האופציה לתפעל את המכרז למשך 25 שנים נוספות. המנהל מר פטריסיו, נתן סקירה ממצה של תוכניות הפיתוח והשיווק של החברה הדנית הן בירדן ובעקבה והן בהיבט העולמי הרחב יותר.
 
דוד חרמש, יו"ר הדירטוריון ציין שהם מאמינים ביכולת הפיתוח והשגשוג של הקשר שבין הנמל בחיפה לבין הממלכה הירדנית וכלכלתה. לדבריו, עתידו של האזור תלוי בפיתוח הכלכלי המואץ בין הצדדים.
 
עמוס עוזני, מנכ"ל חברת נמל חיפה, אמר הבוקר שהסיור והפגישות אמורים לחזק את הקשר הטוב שפותח עד עתה ושיפותח עם הירדנים. לדבריו, נמל חיפה מהווה לירדנים שער יציאה נוח לאירופה וארה"ב באמצעות המעבר היבשתי שנחנך לאחרונה בבית שאן.
 
עוזני התייחס לנושא פיתוח תשתית הרכבת בציינו שתוכניות הרכבת להגיע בהקדם עם מסילה למעבר הגבול אמורים ליעל ולשפר את מבנה העלויות והתפעול בקשר עם הירדנים.
 
בחודש אוגוסט תיפגש משלחת של נמל חיפה עם יצואנים ירדניים במסגרת לשכת המסחר ישראל ירדן ותנסה לשכנע את הירדנים להגדיל את היצוא והיבוא באמצעות נמל חיפה ובכך לחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי בין שתי המדינות ואת שיתוף הפעולה האסטרטגי שבין ירדן לנמל ולעיר חיפה.