הנהלת התאחדות התעשיינים ביקרה בנמל חיפה

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר בפגישה: "כבר משמיעת סגנון הדיבור של הנוכחים ובעיקר של יו"ר ועד העובדים, דודו פרץ, הרפורמה היא סיפור הצלחה. כולם נלחמים על העמדה ועל הבית"


00:00 ,14.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום חמישי האחרון אירחו יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה ומנכ"ל החברה את נשיא התאחדות התעשיינים- שרגא ברוש, שבא בראש משלחת שכללה את מנכ"ל ההתאחדות- יורם בליזובסקי, את ליאורה בירנהק- מרקוס נשיאת ההתאחדות בחיפה והצפון ואת החברי הלשכה צבי פלדה, אלי יפה , מאיר בראל, דן קטריבס ומשה נחום.
 
האורחים סיירו בנמל חיפה בגוררת וזכו להסברים על תוכניות הפיתוח של העורף התפעולי של הנמל.
 
בהמשך הדברים הוצגו בפני האורחים אסטרטגיה עסקית ותוכניות פיתוח ראשוניות שהמרכזיות שבהן: הגברת השת"פ עם הרכבת ע"י פיתוח שטחי אחסנה מחוץ לנמל הנגישים לפסי הרכבת, שיפור הנגישות של הרכבת בתוך הנמל והגדלת נפח פעילותה עד ל – 80 קרונות בו זמנית;הפיכת נמל חיפה לנמל HUB שייתן שירותי הזנה לנמלי האגן המזרחי של הים התיכון;הגדלת אורך הרציפים המתוכנן בשלב א' של נמל הכרמל: 950 מ' (700 במקביל לרציף המזרחי ועוד 250 במקביל לשובר הגלים);הגדלת השטחים העורפיים המתוכננים: שטח 95 דונם (נכלל בתוכניות הפיתוח של חנ"י לשנת 2005 בתקציב של 41.2 מליון ₪);הקמת מסוף עורפי במרכז הארץ.
 
עמוס עוזני, מנכ"ל חברת נמל חיפה, התגאה בכך שחברת צ'יינה שיפינג חנכה בימים אלה קו שבועי קבוע בין המזרח לנמל חיפה ולאחר מכן לארה"ב. "לאחר שהצלחנו לשכנע את המנהלים הסינים ביכולת שלנו להעמיד להם סטנדרטים של תפעול ושרות שהחברה השמינית בגודלה בעולם תדע להעריך, אנו בטוחים שחברה זו הינה סנונית ראשונה בסבב חזרה של חברות ספנות נוספות לנמל חיפה".
 
לדברי עוזני, שירות זה משפיע ישירות על כל משתמשי הקצה של הנמל ובעיקר על חברי התאחדות התעשיינים שהם היצואנים והיבואנים הגדולים ולהם אינטרס רחב שחברות רב לאומיות יגיעו ויפקדו באופן סדיר את נמל חיפה.
 
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר בפגישה: "כבר משמיעת סגנון הדיבור של הנוכחים ובעיקר של יו"ר ועד העובדים, דודו פרץ, הרפורמה היא סיפור הצלחה. כולם נלחמים על העמדה ועל הבית".
 
יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשינים, התעניין במערכת היחסים בין חנ"י והנהלת הנמל. עמוס עוזני השיב ואמר שהמערכות עדיין לומדות לחיות האחת ליד השנייה. "אבל בוודאות", המשיך עוזני, "מי שחייב להיות אחראי על היזום ותוכניות הפיתוח זה רק אנחנו. אין מי שמכיר טוב יותר את הצרכים".
 
דוד חרמש, יו"ר הדירקטוריון, אמר שהמערכת עדיין לא מיוצבת בגלל נושאים פרסונאליים ובגלל נושאים רגולאטורים.