המשתמשים דורשים רביזיה בנושא המיסוי על סחורות בנמלים

הנהלת אגוד המשתמשים בהובלה ימית ונציגות מהתעשיינים נפגשו עם שר התחבורה מאיר שטרית והציגו הטענה שכל נושא המיסוי על יבוא ויצוא של סחורות בנמלים אינו צודק ויש לעשות רביזיה בנושא. השר הסכים עקרונית והבטיח לתמוך בנושא


00:00 ,17.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום חמישי האחרון נפגשה הנהלת אגוד המשתמשים בהובלה ימית ונציגות מהתעשיינים עם שר התחבורה מאיר שטרית בנמל אשדוד בכדי לדון עימו בנושא מיסוי על סחורות בנמלים. בפני השר הועלתה הטענה שכל נושא המיסוי על יבוא ויצוא של סחורות בנמלים אינו צודק ויש לעשות רביזיה בנושא.
 
לטענת הנהלת האיגוד, כיום ישנו תחשיב אבסורדי של התעריפים המבוסס על ערך הטובין במכולה. לכן, לטענתם, עפ"י שיטה זו במידה ומחיר חומרי הגלם שהתעשיין מייבא מתייקרים, או במידה ויצואן מחליט לייקר את מחיר המוצרים ללקוחותיו בחו"ל, הרי שהנמל גובה, על אותה פעולת פריקה או טעינה, מחיר גבוה יותר.
 
בנוסף, הנוכחים הדגישו לשר שמאחר וקיים תעריף שונה למכולת יבוא ולמכולת יצוא, הרי שהיצואן משלם על סחורות פעמיים: פעם ראשונה כאשר מיובאים לארץ חמרי גלם, ופעם שניה על היצוא של המוצר המוגמר.
 
נציגי האגוד הציעו לשר שהתמחור יתבסס על כך שיחושב אחוז מסוים עד תקרת גג על כל מכולה.
 
שר התחבורה מאיר שטרית ביקש מהנוכחים לקבל נתונים נוספים וסוכם שתוך עשרה ימים יועבר לעיונו מסמך משותף שייערך על ידי צבי פלדה- יו"ר ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים וגד שפר- יו"ר אגוד המשתמשים בהובלה ימית.
 
השר הסכים עקרונית והבטיח לתמוך בנושא.
 
בפגישה השתתפו גד שפר- יו"ר אגוד המשתמשים, דב מרום- מנכ"ל אגוד המשתמשים, צבי פלדה- יו"ר ועדת התובלה של התאחדות התעשיינים, איריס שטרק- יו"ר חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס- מנכ"ל חברת נמל אשדוד.