המשרד להגנת הסביבה: זוהו מכולות התחמושת במפרץ אילת

שתי מכולות תחמושת פגזים נפלו לקרקעית מפרץ אילת ביוני 2001. אתמול בבוקר זוהו המכולות בוודאות בעומק של 245 מטר. בשבועות הקרובים ינותחו הממצאים על מנת להחליט כיצד לטפל במכולות הטבועות ותכולתן


00:00 ,13.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שתי מכולות תחמושת פגזים נפלו לקרקעית מפרץ אילת ביוני 2001. אתמול בבוקר זוהו המכולות בוודאות בעומק של 245 מטר. בשבועות הקרובים ינותחו הממצאים על מנת להחליט כיצד לטפל במכולות הטבועות ותכולתן
 
מאמץ משותף של אגף ים וחופים במשרד להגנת הסביבה, היחידה למשימות תת-מימיות של חיל הים והמכון לחקר ימים ואגמים הניב זיהוי ודאי של מכולות התחמושת הטבועות
 
השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא: אני שמח על כך שמכולות התחמושת נמצאו לאחר תקופה ארוכה.
 
ב-12 ביוני 2001, לפנות בוקר, נפלו שתי מכולות תחמושת פגזים לקרקעית מפרץ אילת. המכולות, במשקל כולל של כ-40 טון, נפלו בעת פריקתם מדוברה של נמל אילת.
 
השר לאיכות הסביבה דאז, צחי הנגבי, חתם על צו ניקוי לרשות הנמלים המחייב אותם לפעול לאיתור, זיהוי ושליית המכולות. הניסיונות לאיתור המכולות הסתיימו ללא הצלחה ובכך הפסיקה רשות הנמלים את מאמציה לאיתור המכולות.
 
נתוני הסקר הגולמיים נותחו שנית על ידי חוקרי המכון לחקר ימים ואגמים לישראל (חיא"ל), ולאחר עבודה מאומצת סימנו רשימת מטרות אפשרית שייתכן והן מכולות התחמושת הטבועות.
 
אגף ים וחופים במשרד להגנת הסביבה שכר את שירותי חוקרי חיא"ל ובעזרת הספינה "סביבה 2" וציוד איתור וזיהוי של אנשי היחידה למשימות תת מימיות של חיל הים, זוהו אתמול (יום שלישי, 12.12.06) בשעה 9 בבוקר לערך המכולות בוודאות כשהן מונחות על קרקעית הים בעומק של כ-245 מטר במרחק של כ-50 מטר אחת מהשנייה - 900 מטר ממקום טביעתן המשוער.
 
ראש אגף ים וחופים במשרד להגנת הסביבה, רני עמיר, מסר כי צילומי התקריב של המכולות מראים כי מכולה אחת התבקעה בשני צדיה ותחמושת פגזים נשפכה ממנה. המכולה השנייה נמצאה שלמה כמעט לחלוטין.
 
להערכת רני עמיר, לא נשקפת סכנה מיידית לסביבה הימית מתכולת המכולות בעומק בו הן נמצאות. עמיר הוסיף כי בשבועות הקרובים ינותחו הממצאים על מנת להחליט כיצד לטפל במכולות הטבועות ותכולתן.