המכס תפס 31 מכולות בנמל אשדוד עבור הרשות הפלסטינית

31 מכולות של "התאחדות בלתי מותרת" ברשות הפלסטינית בשווי של מאות אלפי דולרים נתפסו ע"י המכס בנמל אשדוד. חשד כי היבואן הפלסטיני העביר מאות אלפי דולרים לארגוני החמאס והג'יהאד האסלאמי


00:00 ,20.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

31 מכולות של "התאחדות בלתי מותרת" ברשות הפלסטינית בשווי של מאות אלפי דולרים נתפסו ע"י המכס בנמל אשדוד. חשד כי היבואן הפלסטיני העביר מאות אלפי דולרים לארגוני החמאס והג'יהאד האסלאמי
 
ב-16 לפברואר 2005 נתפסו על ידי בית המכס בנמל אשדוד 31 מכולות עמוסות סחורה שיובאה מחו"ל בשווי מאות אלפי דולרים, שנרכשה על ידי חברת פאיז אבו עכר מרצועת עזה. החברה הוכרזה לפני כחודשיים ע"י שר הביטחון כהתאחדות בלתי מותרת, לאחר שהתברר כי סייעה באופן שיטתי ורצוף במימון גורמי חמאס וג'יהאד אסלאמי.
 
תפיסת המכולות התבצעה בעקבות חקירה משותפת של מחלקת החקירות ברשות המסים, שירות ביטחון הכללי והיחב"ל, לאחר שהתקבל מידע לפיו חברת אבו עכר הפרה באופן בוטה את צו שר הביטחון הקובע כי פעילותה הנה בלתי חוקית והמשיכה בפעילות היבוא תוך ניצול שמן של 2 חברות עזתיות: חברת "ריו" וחברת האני סעדאללה שלדאן.
 
הצעדים שננקטו בחודשים האחרונים נגד חברת אבו עכר, מוגדרים חסרי תקדים במסגרת המאבק של כוחות הביטחון בהזרמת הכספים לטרור.
 
צעדים אלו התאפשרו בעקבות מידע שנאסף ע"י גורמי הביטחון והמטה למלחמה בסמים ובהלבנת הון ברשות המסים ואשר העלה כי חברת פאיז אבו עכר מחאן יונס, העבירה בשנים האחרונות לגורמי חמאס וג'יהאד אסלאמי בשטחים ,"מאות אלפי דולרים תוך שהיא מסווה זאת בפעילותה המסחרית."
השיטה: חברת פאיז אבו-עכר רכשה סחורות מספקים שונים בחו"ל. הרכישה שולמה ע"י מפקדות החמאס או הג'יהאד האסלאמי בחו"ל ישירות לספק ונשלחה לחברת פאיז אבו-עכר בשטחים. בתמורה לכך העבירה חברת אבו עכר את הכספים, בקיזוז עמלה, לגורמי החמאס או הגיהאד בתוך השטחים.
 
באמצעות השימוש בשיטות כגון אלו, מבקשים גורמי הטרור לעקוף את הפיקוח המוטל על הכנסת כספים למטרות לא חוקיות. חברת פאיז אבו עכר שיתפו פעולה, ביודעין, עם קרנות בלתי חוקיות של החמאס בחו"ל וכן עם אגודות בשטחים שהוצאו מחוץ לחוק ע"י ישראל.
 
ע"פ גורמי הביטחון, הכספים הרבים המועברים מהמפקדות בחו"ל לאנשי הארגונים ב"שטחים", הם הדלק המניע את מערכות הטרור. לאור זאת, הודק הפיקוח על דרכי העברות הכספים, אולם, גורמי הטרור החלו לנצל בעלי עסקים וסוחרים שונים להעברות הכספים בדרכים עוקפות. בשנה האחרונה, נרשם גידול בהיקף הכספים שהוזרמו לשטח, מה שאיפשר לארגוני הטרור להוציא לפועל פיגועים קשים בישראל, לרכוש כמויות גדולות של אמל"ח ולשכלל את מערך הייצור העצמי של אמצעי הלחימה השונים. צעדים קודמים שננקטו כנגד חברת אבו עכר, בהם תפיסת מכולות מזון ששולמו בכספי ארגוני הטרור, לא הניאו את היבואן אבו עכר מלהמשיך ולשתף פעולה עם גורמי הטרור, מה שהביא להכרזתה כהתאחדות בלתי מותרת, ולהחרמת הסחורות שנרכשו על ידו.