המטרה: להפוך את נמל חיפה למוביל באגן הים התיכון

עמוס עוזני, מנכ"ל חברת נמל חיפה, ציין בראיון מיוחד שבכוונתו להפוך את נמל חיפה לנמל המוביל באזור אגן הים התיכון, ואין לו ספק כי גם בכל הקשור לתחרות עם נמל אשדוד – ידו של נמל חיפה תמשיך להיות על העליונה


00:00 ,19.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

עמוס עוזני, מנכ"ל חברת נמל חיפה, ציין בראיון מיוחד שבכוונתו להפוך את נמל חיפה לנמל המוביל באזור אגן הים התיכון, ואין לו ספק כי גם בכל הקשור לתחרות עם נמל אשדוד – ידו של נמל חיפה תמשיך להיות על העליונה.
 
בראיון מיוחד עם עוזני, הוא ציין שהאתגר הוא לאו דווקא התחרות מול נמל אשדוד. "התחרות המשמעותית היא התחרות הגלובלית מול נמלים אחרים באזור הים התיכון כדוגמת נמלי לימסול, פיראוס, פורט סעיד, עקבה ועוד". לדבריו, מדובר בתחרות חזקה וכל התייעלות בנמלים בחו"ל תחייב התייעלות דומה גם בנמל חיפה כדי לא לאבד לקוחות.
 
"אם אתה רוצה ליצור מהפך אמיתי אז ישנם שתי אפשרויות: אחת, להוזיל עלויות והשניה, להגדיל את הנתח וזאת רק על חשבון נמלים זרים אחרים ולא על חשבון מטענים מישראל. ההתייעלות שתבוצע בנמל יכולה לשמור על רמת הלקוחות הקיימת אבל פוטנציאל הגידול האמיתי טמון בהשגת נתח מהשוק האזורי. אם אנחנו רוצים לעשות מהפך ולהפוך לנמל אזורי מוביל חייבים להמשיך בהתייעלות ובמקביל לנסות למשוך לקוחות חדשים באמצעות שיפור השירות".
 
בהקשר לתחרות הצפוייה עם נמל אשדוד הוא אמר: "אני מכבד ומעריך את נמל היובל באשדוד ואת ההנהלה החדשה בנמל, אבל נמל היובל הוא רק אחד האמצעים, הוא לא מספיק בשביל ליצור תחרות. ממה שאני מתרשם מהשטח, הסיטואציה מורכבת יותר וצריכים להתקיים תנאים נוספים כדי שלקוחות יסכימו לעזוב את נמל חיפה".
 
מנכ"ל חברת נמל חיפה ציין שמאז ההפרטה יש התעניינות מצד נציגים של חברות ספנות גלובליות, שלא נהגו בעבר להגיע לישראל. הוא הדגיש שבשלב הנוכחי מדובר בגישושים בלבד אבל לנוכח השיפור במצב המדיני והביטחוני באזור, הוא לא היה פוסל השתלבות של חברות ספנות חדשות בשוק הישראלי.
 
הראיון המלא מפורסם במגזין iport המופץ בימים אלה, בצמוד לעתון "שי ספנות ותעופה".