המו"מ על הרפורמה בנמלים התפוצץ ; לא מתקיימים שום מגעים

הדיונים בין נציגי המדינה לנציגי עובדי הנמלים הופסקו אתמול ונכון לעכשיו לא מתקיימים שום מגעים ; הממונה על התקציבים באוצר, אורי יוגב: "זהו מהלך טקטי בניסיון להשיג יותר ולעכב את ביצוע ההליך" ; עובדי הנמלים: האוצר מנסה לעשות ליצור "הפרד ומשול" בין הנמלים


00:00 ,11.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

הממונה על התקציבים באוצר, אורי יוגב: "זהו מהלך טקטי בניסיון להשיג יותר ולעכב את ביצוע ההליך" ; עובדי הנמלים: האוצר מנסה לעשות ליצור "הפרד ומשול" בין הנמלים

 
הדיונים בין נציגי המדינה לנציגי עובדי הנמלים הופסקו אתמול ונכון לעכשיו לא מתקיימים שום מגעים. ממשרד האוצר נמסר כי המו"מ הופסק אתמול על רקע דרישות חדשות ומופרזות של עובדי נמל חיפה, שהוצגו במסגרת נושאי שכר מצד העובדים, כתנאי להמשך המשא ומתן לפתיחת הנמלים לתחרות.

הממונה על התקציבים, אורי יוגב ציין כי: "התנהלות העובדים במשא ומתן אתמול, למרות ההצעות שהובאו בפניהם, מעידה על חוסר תום לב מצידם. זהו מהלך טקטי שמטרתו להשיג יותר ולעכב את ביצוע ההליך, שממילא כבר התקבלה ההחלטה על יישומו בממשלה".
 
מוריס פרטוש, מזכיר ועד בתי מלאכה בנמל אשדוד, מציין כי האוצר מנסה לנקוט במדיניות של "הפרד ומשול" בין הנמלים בנסיון להחליש את כוחם של הועדים. "אנו רשות נמלים אחת. מבחינתי אנו אחים לדם", אמר פרטוש בהתייחסו לועדי הנמלים חיפה ואילת.
 
ממשרד האוצר מציינים כי בדיון שהתקיים בתחילת השבוע בבית הדין הארצי לעבודה הובהר ע"י שני הצדדים, כי במשא ומתן המתקיים בשבועות האחרונים הושגה התקדמות רבה וכי הוא נמצא בנקודת האל-חזור. כמו כן הבהירו נציגי שני הצדדים במהלך הדיון, כי המשא ומתן מתנהל על בסיס מסמך העקרונות שהציגו נציגי המדינה לנציגי העובדים וההסתדרות וכי המשך הדיונים אינו נוגע לשאלת ביצוע הרפורמה אלא לאופן יישומה.

עוד נמסר כי במהלך המו"מ הציעו נציגי המדינה לעובדי הנמלים הצעות נדיבות שנועדו בין השאר להבטיח את תנאי העסקתם וזכויותיהם הפנסיוניות. כן הוצעה לעובדים האפשרות לרכוש במחיר מופחת של מניות בתהליך ההנפקה של חברות הנמל. על אף הצעות אלו באים נציגי העובדים בדרישות חדשות כתנאי להמשך הדיונים שהיו אמורים להתקיים היום ובוחרים, לדברי האוצר, שלא להמשיך במו"מ.
 
היום מתכננים ראשי הועדים של נמל אשדוד להיתכנס להערכת מצב נוכח העובדה שלדבריהם, למרות שהאוצר הצהיר כי הוא מאשר את כל דרישות עובדי אשדוד, כבר ביום חמישי שעבר, ושבעקבות כך הסתיימה השביתה בנמל, הרי שכאשר ניסו להעלות את הדברים על הכתב התגלעו קשיים בין הצדדים ועדיין לא הושגה שום הסכמה. מוריס פרטוש מעדכן כי ביום ראשון צפויים ועדי אשדוד וחיפה להיפגש ולשקול את צעדיהם.