"המדריך להמכלה נכונה" – ספר חדש בהוצאת רב חובל אהרון בר תור

בימים אלו יצא לאור "המדריך להמכלה נכונה" - ספרו של רב חובל אהרון בר-תור, שמאי ימי ובודק מכולות מוסמך. הספר נכתב על סמך ניסיון עיוני ומעשי מצטבר של שנים רבות בענף ספנות המכולות ומטרתו העיקרית להעניק לקורא את הכלים הבסיסיים להבנת מרכיבי ההובלה הימית והיבשתי


00:00 ,22.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בימים אלו יצא לאור "המדריך להמכלה נכונה" - ספרו של רב חובל אהרון בר-תור, שמאי ימי ובודק מכולות מוסמך. הספר נכתב על סמך ניסיון עיוני ומעשי מצטבר של שנים רבות בענף ספנות המכולות ומטרתו העיקרית להעניק לקורא את הכלים הבסיסיים להבנת מרכיבי ההובלה הימית והיבשתית של שינוע מטענים במכולות.

ספר זה יוצא לראשונה בשפה העברית וממחיש בפני הקורא במלל, באיורים ובתמונות, את הכללים להעמסה ופריקה של מטענים המובלים במכולות ימיות. הספר מכיל המלצות והסברים בתחומים של יסודות המכלה, בדיקות מבנה המכולות לסוגיהן, טעינה ופריקה, מכולות קירור ומניעת נזקים. בספר זה ימצא הקורא את העקרונות וההמלצות שיסייעו בידיו למזער נזקים ואובדן אפשריים.

"המדריך להמכלה נכונה", עוסק בין השאר בנושאים של מבוא לריקון והמכלה של מכולות ימיות, יסודות המכלת המטען, בדיקות לפני טעינה (Stuffing), בדיקות לאחר המכלה, סגרי ביטחון, ריקון מכולות (Un-stuffing), המלצות לטעינה, מבנה המכולה, סוגי מכולות, נזקים למכולות, קשירה ואבטחה של תכולת המכולה, מכולות קירור, טפול במטען ניזוק.

לדברי ר/ח בר-תור "המדריך להמכלה נכונה" הינו ספר חובה לכל יבואן/יצואן שעוסק במילוי וריקון מכולות מכיוון שלמרות שמכולות נבדקות ומבוקרות באופן יסודי על מנת לוודא את כשירותן לשאת מטענים ולעמוד בתלאות המסע הימי והיבשתי, מחובתו של משלח המטען והממכיל לא להסתמך על נתונים אלה בלבד אלא לנקוט בכל אמצעי הזהירות וההגנה על מטענם.

"מרבית הנזקים ניתנים למניעה", אומר בר-תור ומוסיף כי האחראים להובלה מבינים חיש מהר שאריזה נאותה של המכולות תתרום להצלחת המשלוח של המטען ליעדו. "לקוחות מרוצים והזמנות חוזרות הן רק שתי דוגמאות לתועלת שניתן להפיק מגישה נכונה להמכלת המטען במכולה. חיסכון בכסף ובזמן לשיקום נזקים הם פועל יוצא של טיפול נאות בהמכלה ותורמים להגדלת ההכנסות והרווחים של בעל המטען".

"מאחר והנושא זוכה לאחרונה להתייחסות רצינית ונרחבת מצד הרשויות והוא אף נלמד בקורסים המיועדים להכשיר ולהסמיך את העוסקים בהמכלה, הספר מציג את יסודות הנושאים הנלמדים מזווית הראייה של רב חובל ושמאי ימי והוא דן בסוגיות השונות ברמה המקצועית הנאותה לצורכי משתמשי הקצה במכולות ימיות", סיכם בר-תור.

"המדריך להמכלה נכונה" – ספר חדש בהוצאת רב חובל אהרון בר תורכאמור, הספר נערך ונכתב בידי רב חובל אהרון בר-תור שרכש את ניסיונו המעשי והעיוני במהלך שירותו כקצין סיפון באוניות צי הסוחר הישראלי. משנת 1981 ובמשך 18 שנה הפליג לסירוגין באוניות מכולה של חברת "צים" והיה, בין היתר, שותף כנציג החברה בתפקיד מפקח בניית גוף לבנייתן של אוניות מכולה חדשות.

בשנת 1997 סיים את לימודיו באנגליה בביטוח ימי בנושא P&I בהצטיינות. בשנת 1999 החל לשמש כשמאי ימי וייסד את חברת השמאות הימית (Acacia Marine Services) הנותנת שירותים למיטב חברות הספנות וחברות הביטוח הימי בארץ ובעולם.

אהרון בר-תור מוסמך על ידי משרד התחבורה הישראלי – אגף הספנות והנמלים כרב –חובל וכבודק מכולות מוסמך. הסמכותיו הבינלאומיות כוללות בין היתר: Diploma in Marine Surveying באנגליה, P&I Insurance באנגליה, Safe Stowage and Securing of Project Cargoes בגרמניה.