המבורג סוד: שיפור בקו EMF בין ישראל וטורקיה

הקו המשופר יפקוד את נמלי מרסין חיפה ואשדוד בלבד לאחר שנמל פורט סעיד הושמט מהסבב. בקו תפעל אונייה בנפח 300 TEU בפקידה ישירה ושירות שבועית. יורם הופמן: שאף אחד לא יחשוב שהשירות מונח לנמלים בכיס


00:00 ,15.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הקו המשופר יפקוד את נמלי מרסין חיפה ואשדוד בלבד לאחר שנמל פורט סעיד הושמט מהסבב. בקו תפעל אונייה בנפח 300 TEU בפקידה ישירה ושירות שבועית. יורם הופמן:  שאף אחד לא יחשוב שהשירות מונח לנמלים בכיס
 
המבורג סוד מרחיבה ומשפרת את שירות EMF בין נמלי ישראל ונמל מרסין בטורקיה. מסוכנויות ים מאוגדות א.מ.א בע"מ נמסר כי השירות החדש, אשר יחל לפעול מתחילת חודש ינואר 2009, יפקוד בפקידה ישירה בשירות שבועי את נמל מרסין שבטורקיה ואת נמלי אשדוד וחיפה בישראל.
 
השיפור המשמעותי בשירות הינו סבב הפקידה החדש שיפעל כדלקמן: מרסין – אשדוד – חיפה – מרסין, ומשמעותו השמטת נמל פורט סעיד מהסבב כפי שהיה נהוג עד כה.
 
הקו השבועי יפעל באמצעות האונייה Westwind שהינה בעלת קיבולת של 300 TEU ומסוגלת לשאת בנוסף מכולות קירור וכן מטענים חורגים שונים.
 
יורם הופמן, מנכ"ל א.מ.א, ציין בשיחה עם מערכת port2port כי "יש כאן גם מסר חד וברור להנהלות הנמלים אשדוד ובחיפה - אם בחודשים הקרובים השירות לא יעבוד כמו שצריך בגלל איחורים, תפוקות נמוכות, בעיות ביחסי עבודה, שביתות וכדומה - הקו הזה ייסגר וכדאי שכולם יפנימו זאת. שזה לא יישמע בשום צורה שהיא כמו איום אבל במציאות של היום והלחצים הפיננסים שמולם מתמודד העולם והספנות בפרט, 'המותרות' של שיבושים ואיחורים יחסלו את הקו יותר מהר ממה שנהוג לחשוב,וזאת על אף הרצון הכן של המבורג סוד ושל א.מ.א שהקו המשופר יצליח. אני אומר זאת מידיעה – שאף אחד לא יחשוב שהשירות הזה מונח אצל מישהו בכיס, זה ממש לא המקרה"
 
הופמן הזכיר כי השירות החל בשנת 2003 עם האוניה "סיטי אוף מנצ'סטר" ובגלל איחורים ותפוקות נמוכות בנמלי ישראל הסוכנות נאלצה לבטל את הפקידה בחיפה.
 
חנן יוחנן מסוכנויות ים א.מ.א הוסיף בשיחה עם port2port כי השירות המשופר נועד לתת מענה ליצואנים ויבואנים מאזור חיפה והצפון שיכולים להשתמש בקו לטורקיה באמצעות נמל חיפה בלבד.