החקלאים לנתניהו: דחה את יישום חוק הנמלים

החקלאים דורשים דחייה עד להגעה להסכמה מלאה עם עובדי הנמלים, בכדי למנוע פגיעה קשה במשק שעלולה להיגרם בעקבות שביתה בנמלים; האוצר: מתקיים מו"מ מורכב ביותר והוצעו בו לעובדי הנמלים הצעות נדיבות ביותר


00:00 ,20.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

החקלאים דורשים דחייה עד להגעה להסכמה מלאה עם עובדי הנמלים, בכדי למנוע פגיעה קשה במשק שעלולה להיגרם בעקבות שביתה בנמלים; החקלאים: אנו תומכים בדרישות הלגיטימיות של עובדי הנמלים; האוצר בתגובה: מתקיים מו"מ מורכב ביותר והוצעו בו לעובדי הנמלים הצעות נדיבות ביותר
 
"משיחות עם נציגי העובדים, הובהר לנו שהם אינם מעוניינים בשביתה שתפגע במשק, בחקלאים ובתעשיינים, אך התעלמות מעובדי הנמלים גוררת את כולנו למערבולת שממנה נצא בנזק כבד", כתב יאיר קפלן מקבוצת מור פירות, בשם מאות חקלאים שחתמו על המכתב, אל שר האוצר בנימין נתניהו.
 
קפלן הוסיף: "מניעת השביתה תלוייה רק בך. לכן אנו פונים אליך, אנא פעל לדחיית יישום חוק הנמלים והספנות עד להגעה להסכם עם עובדי הנמלים, שימנע את השביתה הצפוייה בנמלים ואת קריסת החקלאות הישראלית".
 
במקביל, שיגר אמש מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, מר גיורא סלע, מכתב אל דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה. הוא כתב: "ברצוני לציין בשם מגדלי הפירות בישראל ובשמי כי אנו תומכים ונמשיך לתמוך במאבקכם על שמירת  זכויותיכם הלגיטימיות כפי שעשינו גם בעבר".
 
מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות ציין במכתבו כי שלח מכתב לשר החקלאות לפיו "על מנת לנסות ולמנוע את השביתה יש להיענות לדרישות הלגיטימיות של עובדי הנמלים". במכתב לשר החקלאות צוין, כי  "מגדלי הפרות לא יוכלו לספוג נזקים נוספים מעבר לנזקים שנגרמו בעבר ובגין עודפים עקב סגירת מעבר קרני ואירועי הקרה והסופות שפגעו בחקלאים".
 
מכתבו של מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות לעובדי הנמלים מצטרף לפניות נוספות של חקלאים אשר תומכים במאבקם של עובדי הנמלים נגד השינוי המבני בנמלים שיישומו אמור להתחיל ב-17 לפברואר.
 
 
האוצר: מתקיים מו"מ מורכב ביותר והוצעו לעובדי הנמלים הצעות נדיבות ביותר
 
ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי בחודשים האחרונים מתנהל מו"מ מורכב ביותר, המתייחס למכלול הנושאים הנוגעים להסדרת המעבר של הנמלים לחברות ממשלתיות. במסגרת המו"מ התקיימו עשרות פגישות ונקבעו פגישות נוספות. המו"מ מתרכז בעיקר בזכויות העובדים בחברות החדשות ובמהלכו הוצעו לנציגיהם הצעות נדיבות ביותר בתחום זה.
 
"משרד האוצר דוחה מכל וכל את הטענה כאילו הוא חפץ בשביתה. שביתה בנמלים תגרום נזקים עצומים למשק ולאזרחים. עם זאת, והיה ותתקיים שביתה האחריות תהיה מוטלת אך ורק על ראשי הוועדים בנמלים. שאיפתנו היא להגיע מוקדם ככל האפשר להסדרת הנושאים שבמחלוקת, וזאת עוד קודם לכניסתו של החוק לתוקף ב-17/02/2005 המחייב פיצול של הנמלים ומעבר לחברות נפרדות", ציין דובר האוצר.