החל פיילוט מערכות לפרוייקט השער החדש בנמל אשדוד

הפרוייקט נועד להפוך את שערי הכניסה והיציאה מנמל אשדוד למתחם מודרני, המשנע במהירות את מערך ההובלה היבשתית אל הנמל וממנו, בשילוב אמצעי בטחון ובקרה מהמתקדמים בתחום. יפתח רון-טל , יו"ר חנ"י: הפרויקט מבוצע במסגרת פעילותה האינטנסיבית של החברה לשכלול מערכת הנמלי


00:00 ,16.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

פרוייקט השער החדש נועד להפוך את שערי הכניסה והיציאה מנמל אשדוד למתחם מודרני, המשנע במהירות את מערך ההובלה היבשתית אל הנמל וממנו, בשילוב אמצעי בטחון ובקרה מהמתקדמים בתחום. יפתח רון-טל , יו"ר חברת נמלי ישראל: הפרויקט מבוצע במסגרת פעילותה האינטנסיבית של החברה לשכלול מערכת הנמלים בישראל
 
התקדמות בפרויקט השער החדש לנמל אשדוד. חברת נמלי ישראל הודיעה היום כי החלה בשבוע האחרון בפיילוט של המערכות הטכנולוגיות בפרויקט השער החדש לנמל אשדוד.
 
מתחם השער החדש, הנמצא בשלבי הקמה סופיים, תוכנן והוקם ע"י החברה במטרה להפוך את שערי הכניסה והיציאה מנמל אשדוד למתחם מודרני, המשנע במהירות את מערך ההובלה היבשתית אל הנמל וממנו, בשילוב אמצעי בטחון ובקרה מהמתקדמים בתחום. במסגרת הפיילוט המתבצע בשיתוף עם חברת נמל אשדוד, נבדקות מערכות השער והאינטגרציה בינן לבין המערכות התפעוליות בנמל אשדוד.
 
מתחם השער החדש שהקימה חברת נמלי ישראל, נבנה בהתאמה למודל המתקדם הקיים בנמלי הים בחוף המערבי של ארה"ב. השער המשוכלל ממוקם במתחם מתפרס על שטח של כ- 150 דונם וכולל 14 נתיבי כניסה ו-18 נתיבי יציאה. במסגרת הפרויקט הוקם בנוסף מבנה משרדים מרכזי בו יופעל מרכז השליטה והבקרה על שערי הנמל.
 
יפתח רון-טל, יו"ר חברת נמלי ישראל מסר כי פרויקט השער החדש לנמל אשדוד מבוצע במסגרת פעילותה האינטנסיבית של החברה לשכלול מערכת הנמלים בישראל. "הפרויקט נועד לייעל את שערי הכניסה והיציאה של הנמל, במטרה לשפר את השירות לעוסקים בסחר הימי, להניע במהירות את מערך ההובלה היבשתית ולקצר את שהיית המובילים בנמל."
 
שלמה ברימן, מנכ"ל החברה מסר שהשער החדש משלב מערכות מידע ומערכות טכנולוגיות מורכבות בהן: מערכת ה- TOSלניהול מסופי המכולות, מערכת רישוי לנהגים ומשאיות, מערכת ממוחשבת לניהול התנועה בשער ועוד. מערך השער הוא צומת העברת מידע בין הנמל לקהילת הסחר הימי, כאשר כל המידע מועבר לשער וממנו באמצעות מסרים אלקטרונים שפותחו במסגרת פרויקט תס"ק ים, ללא ניירת.
 
מחברת נמלי ישראל נמסר כי המערכות טכנולוגיות המשולבות בשער המודרני יאפשרו זיהוי אוטמטי של הנהג, המשאית והמכולה , ויופעל מכשור מתקדם לבידוק בטחוני ולאיתור חומרים רדיו אקטיביים. המערך הטכנולוגי של השער מבוצע בשיתוף עם חברות שונות בהן- אפקון, בינת, TSB, קומטק  ועוד.