החברה לישראל: קיימת כדאיות כלכלית בהשקעה שלנו בצים

החברה לישראל מפרסמת חוות דעת חיובית של ד"ר יוסי בכר על חישוב טווח התשואות של צים בהנחה כי החברה לא תיקלע לבעיות תזרים מזומנים עד 2013


00:00 ,11.10.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה לישראל מפרסמת חוות דעת חיובית של ד"ר יוסי בכר על חישוב טווח התשואות של צים בהנחה כי החברה לא תיקלע לבעיות תזרים מזומנים עד 2013
 
לקראת האסיפה הכללית של החברה לישראל אשר אמורה להתכנס ביום רביעי הקרוב לצורך אישור ההשקעה בחברת הספנות צים במסגרת הסדר ההבראה המתגבש, מפרסמת החברה לישראל נתונים כלכליים נוספים אשר שימשו את הדירקטוריון שלה בהחלטתו להשקיע בחברת הספנות צים.
 
על פי תחשיב התשואות שפורסם לציבור, ההשקעה בחברת הספנות צים בהיקף של 450 מיליון דולר עשויה, בתרחישים מסוימים, להניב לחברה לישראל תשואה דו ספרתית אטרקטיבית וזאת עד לרמה של כ-30-40% (תשואה שנתית על ההון).
 
יש לציין כי בדו"ח שהכין ד"ר יוסי בכר עבור דירקטוריון החברה לישראל תחת הכותרת "בחינת ההוגנות של המתודולוגיה ששימשה את צים לחישוב טווח התשואות שעשויה החברה להניב ההשקעה הנבחנת על ידי החברה לישראל בצים" נכתב כי בבסיס המתודולוגיה שיישמה צים לצורך חישוב התשואות עומדת ההנחה שבעקבות יישום ההסדר לא צפויות לחברה בעיות נזילות או בעיות תזרימיות אחרות לפחות עד שנת 2013.
 
רפי דניאלי, מנכ"ל צים, עדכן בנושא התקדמות תהליך הסדר ההבראה ואמר כי "אני שמח לבשר שהרוב הגדול של הבנקים והגורמים הפיננסים כבר הביעו את הסכמתם הפורמלית להשתתפותם בהסדר ההבראה של צים. אנו בהנהלת החברה עוסקים כעת במלאכה של השלמת המשא ומתן עם הגורמים האחרונים שהסכמתם מתחייבת ליישום התוכנית, משימה הכרחית שאנו חייבים להשלים תוך מספר ימים. אין לי ספק שכל גורם בעל חשיבה כלכלית בריאה מבין שהתוכנית של צים היא החלופה הטובה ביותר לצלוח את המשבר הנוכחי ולהביא לתוצאה האופטימלית לכל הגורמים המעורבים, וזאת בדומה לחברות ספנות אחרות בעולם. יש לציין כי צים הינה חברה בעלת מוניטין בינלאומי רב שנים וכבר צלחה משברים רבים בעבר. גם היום, כמו בעבר, צים ממשיכה להקפיד על רמת שירות גבוהה ללקוחותיה, מילוי כל התחייבויותיה לספקים, וכל זאת תוך שמירה על לוח הפלגות אמין ויעיל בכל אזורי הסחר".
 
ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל, ציין כי "צים פועלת בענף מחזורי. רק לפני כשנתיים בחנה צים אפשרות להנפקה לפי שווי של למעלה מ-1 מיליארד דולר ואנו מאמינים שעם סיום המחזור השלילי בענף הספנות וההתאוששות הכלכלית בעולם, תחזור צים למסלול של רווחיות טובה ותזרימי מזומנים גבוהים, דבר העשוי להשפיע באופן חיובי על  בעלי המניות בחברה לישראל".
 
"עם זאת, ברור שההשקעה בצים אינה השקעה חסרת סיכון, ומותנית, כאמור, גם בהתאוששות הכלכלית בעולם מחד, וגם בהצלחת תוכנית ההבראה של צים מאידך, ולפיכך מצפה החברה לישראל להשיג תשואה הוגנת שתפצה אותה ואת בעלי מניותיה על הסיכונים הגלומים בהשקעה".
 
"אנו מרוצים מהתקדמות תהליך הארגון מחדש של צים ומאמינים שהשלמתו תעלה את החברה על מסלול של יציבות שיאפשרו לה לצלוח את המשבר, ולאחר מכן לחזור לתוואי של צמיחה ורווחיות".
 
"אני מבקש לציין, שהדירקטוריון של החברה לישראל, לאחר שקיבל סקירה מפורטת בדבר התקדמות המהלכים עם הנושים הפיננסים והגורמים האחרים שאמורים להשתתף בהסדר ההבראה של צים, ולאחר שעיין בחוות הדעת של ד"ר יוסי בכר, חזר ואישר את השקעת החברה בצים בשיעור של 450 מיליון דולר".
 
"התפתחות נוספת במסגרת הסדר ההבראה המתגבש היא הסכמתה של קבוצת עופר לכך שהחוב של צים כלפי קבוצת עופר בגין ההפחתה שקבוצת עופר ביצעה על דמי החכירה המגיעים לה מצים, בסך של 150 מיליון דולר, יהיה נחות בתנאיו מול החוב לבעלי האג"ח, ולוותר על ההמרה למניות בגינו כפי שדווח ופורסם".