החברה לישראל החליטה לרכוש את חלקה של המדינה ב"צים"

החברה לישראל הודיעה היום כי החליטה לרכוש את חלקה של המדינה בצים - חברת השיט הישראלית. לחברה לישראל הזכות, בתנאים שנקבעו בינה ובין ממשלת ישראל בשנת 2001, לרכוש את מניות המדינה בצים או לחלופין להצטרף למכירה למכור את כל מניותיה בצים לרוכש במסגרת עסקה אחת


00:00 ,11.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עידן עופר יו"ר החברה לישראל ויוסי רוזן מנכ"ל החברה הודיעו היום כי מועצת המנהלים של החברה החליטה להשתתף בהליך הפרטת צים ע"י ממשלת ישראל.

החברה לישראל הודיעה היום כי החליטה לרכוש את חלקה של המדינה בצים - חברת השיט הישראלית. לחברה לישראל הזכות , בתנאים שנקבעו בינה ובין ממשלת ישראל בשנת 2001, לרכוש את מניות המדינה ב"צים", או לחלופין להצטרף למכירה למכור את כל מניותיה ב"צים" לרוכש במסגרת עסקה אחת. דירקטוריון החברה לישראל החליט לאמץ את החלופה הראשונה ולהתמודד על רכישת כל המניות מהמדינה, כולל מניות מיעוט המוחזקות ע"י פרטיים.

עידן עופר ויוסי רוזן ציינו כי החלטה זו מהווה החלטה אסטרטגית עבור החברה לישראל.

עוד הדגישו השניים כי החלטה זו נעשית מתוך רצון להיפרד מהשותפות ההיסטורית עם ממשלת ישראל וזה כמגמה להמשיך ולפתח את צים כחברה עסקית לכל דבר בשוק תחרותי הולך וגובר.

כאמור, ביום חמישי שעבר (8.1.2004) בשעות אחר הצהריים, החליט דירקטוריון החברה לישראל להגיש למדינת ישראל הצעה לרכוש ממנה את כל המניות הרגילות המוחזקות על ידה ב" צים חברת השיט הישראלית בע"מ ", המהוות כ- 48.9% מהון המניות המונפק והנפרע של צים, ובמסגרת זו תוגש גם הצעה לרכישת ההחזקות של מותר בעלי המניות ב"צים", המחזיקים יחדיו כ- 2.5% מהון המניות המונפק והנפרע של "צים".