האסיפה הכללית של החברה לישראל אישרה את ביצוע עסקת ההצטיידות של צים

ברוב גדול אישרה הבוקר האסיפה הכללית של החברה לישראל את ביצוע עסקת ההצטיידות של צים ב-12 אניות. ההחלטה נתקבלה ברוב מכריע בשיעור של כ-94% מסה"כ בעלי המניות שנכחו בהצבעה


00:00 ,09.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

ברוב גדול אישרה הבוקר (9.12) האסיפה הכללית של החברה לישראל את ביצוע עסקת ההצטיידות של צים ב-12 אניות מכולה. ההחלטה נתקבלה ברוב מכריע בשיעור של כ-94% מסה"כ בעלי המניות שנכחו בהצבעה וברוב של כ- 76% מקרב בעלי המניות שאינם בעלי ענין אישי באישור העסקה.
 
יוסי רוזן, מנכ"ל החברה לישראל, אמר שזהו יום חשוב מאוד בתולדותיה של צים ובתולדות החברה לישראל, שכן אישור תוכנית ההצטיידות של צים ב-12 אניות תאפשר לה לממש את התוכנית האסטרטגית שלה ולהגדיל את הרווחיות של צים ושל החברה לישראל.
 
עוד ציין רוזן כי הוא שמח כי הגופים המוסדיים המחזיקים במניות החברה לישראל פעלו לבדוק את העסקה בצורה מעמיקה, עניינית ולגופו של עניין ובחרו לאשרה, בכך הביעו אמון בחברה לישראל ובצים. רוזן הביע בטחונו כי העתיד יוכיח לכל בעלי המניות שהיה זה צעד חשוב ומשמעותי שיצדיק את עצמו. 
 
באסיפה הביעו מספר משתתפים את הערכתם הרבה להנהלות החברה לישראל וצים על העבודה המעמיקה ועל הזמן שהקדישו להצגת העסקה.
 
יו"ר איגוד קציני הים, אבי לוי, שהשתתף באסיפה כבעל מניות אמר שזהו יום גדול לספנות הישראלית ולקציני הים הישראליים.
 
כזכור, לפני מספר שבועות אישר דירקטוריון החברה לישראל את תכנית ההצטיידות, מה שמחייב את צים לקיים דיונים בהנהלת צים ולגבש המלצות, לקבל את אישור ועדת הביקורת בצים (בהשתתפות הדירקטורים הבלתי תלויים), לקבל את אישור הדירקטוריון של צים ולבסוף, לאשר את העסקה באסיפה כללית. קבוצת עופר רכשה את 12 האניות ביוני וביולי השנה והיא מחוייבת לצים עד ה- 15 בדצמבר.

תוכנית ההצטיידות כוללת בסה"כ 12 אניות, כאשר מתוכן כ- 8 אוניות בקיבולת 4250 TEUכל אחת, הנבנות בסין, ומסירתן תיעשה בהדרגה במהלך 2006 ו – 2007. 2 מהאוניות יהיו בבעלות צים, 4 אוניות בבעלות משותפת, בחלקים שווים לצים ועופר ישראל. ו- 2 אוניות חכורות ל- 10 שנים מחברות זרות אשר בבעלות קבוצת עופר הבינלאומית. דמי החכירה לכל אניה יהיו 23,000 דולר ליום.

ארבעת האניות הנותרות הינן בקיבולת 6,350 TEUכל אחת, הנבנות ביפן ומסירתן תעשה בהדרגה מהמחצית השניה של 2008 ועד המחצית הראשונה של 2009. 2 מהאוניות יהיו בבעלות צים, 2 מהאוניות חכורות ל- 10 שנים מחברות זרות אשר בבעלות קבוצת עופר הבינלאומית. דמי החכירה לכל אניה יהיו 31,500 דולר ליום.

ד"ר יורם זבה, סגן יו"ר דירקטוריון צים, ציין שורה של מטרות מרכזיות שיושגו בזכות מימוש תוכנית ההצטיידות של צים. לדבריו, צים מיישמת זה מספר שנים תוכנית אסטרטגית הכוללת הרחבה וחידוש של צי האניות המופעל על ידה. בנוסף, יש חשיבות בניצול הגודל, בדומה למגמה בקרב חברות ספנות קווית בינלאומיות אחרות. מטרות נוספות, עפ"י ד"ר זבה, כוללות את שדרוג הצי לאניות חסכוניות ומהירות יותר, ואת המשך שיתופי הפעולה עם חברות ספנות מובילות – מה שמחייב את התאמת צי האניות.

מטרות מרכזיות נוספות הן בהרחבה ניכרת של נוכחות צים בסחר בין המזרח הרחוק לצפון אירופה, שדרוג בשרשרת של מספר קווים גלובליים והגדלת היחס של האניות בבעלות צים ביחס לאניות חכורות.