האניה Clemenceau אינה מורשת לעבור בתעלת סואץ

מארגון גרינפיס נמסר עוד כי שלטונות מצרים אישרו שעדיין אין אישור למעבר האניה בתעלת סואץ.


00:00 ,15.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ארגון גרינפיס פרסם ב-13 בינואר את הידיעה אודות מסעה של נושאת המטוסים הצרפתית ה-Clemenceau, אשר נגררה למים הטריטוריאלים ההודים לשם מסירתה לגריטה, אך נאלצה לחזור על עקבותיה בעקבות סרוב השלטונות ההודים לקבלה באחד הנמלים בשל חומר מסוכן שהיה על סיפונה.
 
מארגון גרינפיס נמסר עוד כי שלטונות מצרים אישרו שעדיין אין אישור למעבר האניה בתעלת סואץ.
 
נושאת המטוסים הצרפתית בת 27,000 טון יצאה למסעה האחרון מלווה בפריגטה צרפתית, נכון ל-13 בינואר 2006 מחכה להחטלה הסופית של השלטונות המצרים למעבר בתעלה.
השלטונות המצרים חיכו לבדיקת הדוקומנטים המוצרפים למסעה גם של השלטונות הצרפתים וגם של ההודים
 בכדי לבדוק אם אין כאן הפרת תקנות אמנת בזל, הדנה במניעת סחר בחומרים מסוכנים. במידה והשלטונות המצרים לא ישוכנעו כי אין כאן הפרה של התקנות תאלץ האניה לחזור לנמל צרפתי.
 
Jacob Hartmann חבר הועדה הנורדית של גרינפיס בים התיכון מסר בהודעתו כי ברור שה-Clemenceauנושאת על סיפונה כמות גדולה של אסבסט, וכי זוהי בושה למדינות המפותחות שמנסות להטמין חומריםמסוכנים בחצרותיהן האחוריות של המדינות הבלתי מפותחות. עוד הוא טען כי על מצרים לעמוד בתוקף על כך שהאניה תחזור לנמל בצרפת.
 
כזכור גם בית המשפט העליון בהודו מנע מהאניה מלהכנס למימיה הטריטוריאלים של הודו עד ששלטונות צרפת יספקו את המסמכים המראים כי האניה עם מטענה לא עוברת על חוק בינלאומי. בית המשפט העליון ההודי יתכנס שוב לדון בנושא זה ביום שני ה-16 בינואר.