האוצר: מונופול רשות הנמלים יבוטל והנמלים יהפכו לחברות ממשלתיות באופן מיידי

בניגוד לפרסומים מהבוקר, בעיתונות הכתובה והאלקטרונית, שלפיהן האוצר נכנע בדרישתו כי רשות הנמלים תפורק וכי הנמלים יישארו חברות בנות של הרשות, ממשרד האוצר נמסר כי מונופול רשות הנמלים


00:00 ,03.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בניגוד לפרסומים מהבוקר, בעיתונות הכתובה והאלקטרונית, שלפיהן האוצר נכנע בדרישתו כי רשות הנמלים תפורק וכי הנמלים יישארו חברות בנות של הרשות, ממשרד האוצר נמסר כי מונופול רשות הנמלים יבוטל והנמלים יהפכו לחברות ממשלתיות באופן מיידי בהתאם לתוכנית המקורית של הממשלה

פרסומים שהופיעו הבוקר בעיתונות, הכתובה והאלקטרונית, מדברים על כך שהאוצר למעשה נסוג מהחלטתו לפרק את רשות הנמלים, ולחזור לתוכנית המקורית, הנקראת "תוכנית התיאגוד", ואשר דיברה על כך שהנמלים חיפה, אשדוד ואילת יקבלו סמכויות רבות מהרשות, אך יישארו כפופות לרשות הנמלים, אשר לא תפורק ולא תאבד מכוחה.

הפרסומים מהבוקר מדברים על כך שהפיכתם של הנמלים לחברות ממשלתיות עצמאיות, תיעשה בשלבים ותושלם רק בתוך כמה שנים.

לעומת זאת, תוכנית הממשלה המקורית, שקידמו שר האוצר מר בנימין נתניהו ושר התחבורה אביגדור ליברמן, כללה את הקמתתן של שלוש חברות ממשלתיות נפרדות בבעלות מלאה של המדינה, שיפעלו כל אחת בנפרד, את נמלי חיפה, אשדוד ואילת. בעקבות תוכנית זו פרצה השביתה בנמלים, אשר הופסקה בכדי לאפשר מו"מ בין רשות הנמלים ונציגי הממשלה לבין נציגי הוועדים של עובדי הנמלים.

ממשרד האוצר הכחישו את הדברים שפורסמו הבוקר ומציינים מונופול רשות הנמלים יבוטל והנמלים יהפכו לחברות ממשלתיות באופן מיידי בהתאם לתוכנית המקורית של הממשלה. על פי התוכנית תפורק רשות הנמלים ונמלי ישראל יהפכו באופן מיידי לחברות ממשלתיות. לחברות הממשלתיות ימונו דירקטורים מקצועיים והחברות יפעלו כגופים עסקיים בסביבה תחרותית.

להערכת משרד האוצר, מבנה זה יאפשר השגת מקסימום יעילות, הגברת תפוקת נמלי ישראל בעלויות נמוכות יותר וניהול מודרני של משק הנמלים. יצויין כי הממשלה מנהלת מזה מספר שבועות מו"מ עם עובדי הנמלים במטרה ליישם את הרפורמה במבנה הנמלים תוך שמירה על זכויות ותנאי העסקתם של העובדים.