האוצר לוחץ על וועדת הכספים לסיים בהקדם את הכנת חוק הרפורמה בנמלים

אורי יוגב, נציג האוצר במו"מ עם עובדי הנמלים טען כי העובדים הקצינו עמדותיהם ורק אם יוכחו שהחוק עומד לצאת לדרך, ניתן יהיה להגיע אתם להסכמה על מבנה הרפורמה


00:00 ,22.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אורי יוגב, נציג האוצר במו"מ עם עובדי הנמלים טען כי העובדים הקצינו עמדותיהם ורק אם יוכחו שהחוק עומד לצאת לדרך, ניתן יהיה להגיע אתם להסכמה על מבנה הרפורמה
 
אורי יוגב, נציג האוצר במו"מ עם עובדי הנמלים תבע היום (ג') מוועדת הכספים לסיים בהקדם את הכנת חוק הרפורמה בנמלים. יוגב טען כי העובדים הקצינו את עמדותיהם ורק אם יוכחו שהחוק עומד לצאת לדרך, ניתן יהיה להגיע אתם להסכמה על מבנה הרפורמה.

יו"ר הוועדה ח"כ אברהם הירשזון (ליכוד) הודיע השבוע כי מעתה תיכנס החקיקה להילוך גבוה עם לוח זמנים ותאריך יעד להשלמתה בתוך חודש ימים, סביב ה-20 ביולי. היום ניהל את הישיבה ח"כ אלי אפללו (ליכוד) בהעדרו של הירשזון מסיבות אישיות.

יוגב סיכם היום את הערכת המצב באומרו שהעובדים מעדיפים את המשך המצב הקיים על פני כל התקדמות מהותית במו"מ בהנחה שתהליך החקיקה יתמסמס. להערכתו רק אם הוועדה תקבע לוח זמנים לסיום החקיקה, יבינו העובדים כמו שהובהר בבית הדין לעבודה כי הם לא יצליחו לעכב את ביצוע הרפורמה. במצב זה קיים עדיין סיכוי להגיע להסכמה שתמנע חקיקה חד-צדדית.

מנכ"ל רשות הנמלים עמוס רון אמר לוועדה כי הציר המרכזי ברפורמה הוא בהפרדה המלאה שבין הבעלות על הנכסים בנמלים לבין התפעול השוטף במתן השירותים לאניות.

רון גם הציג את הרפורמה המוצעת בתעריפים על בסיס שינוי ההסדרים עם המשתמשים בהובלה ימית. היא כוללת בין השאר החלפה של אגרת הרציף בדמי תשתית, אשר יופחתו בתוך 10 שנים משיעור של 1.2% של האגרה הנוכחית ל-0.2% משווי מטעני היצוא.

רון הדגיש כי רק לאחר הפרדת נמל חיפה מנמל אשדוד ניתן היה לפתוח אותם לתחרות בשירות ולא רק בתעריפים. הוא ציין כי מבנה זה מקובל בנמלים במערב, והוא מאפשר לתפעל את הנמל כמערכת של יחידות רווח על בסיס תחשיב הכולל את הוצאות התפעול והפיתוח. התחשיב מבוסס על העלויות הקיימות בנמלי חיפה ואשדוד.

עם זאת הדגיש רון כי במבנה התעריפים החדש ייקבע מקדם התייעלות שיוריד את המחירים ויאלץ את היחידות השונות לנקוט במאמצי חסכון בהגדלת התפוקה ו/או בצמצום כוח האדם.